Moet de houder (de auto eigenaar) dezelfde persoon zijn als de persoon waarop de auto verzekerd is?

Dit i.v.m. een goedkopere premie. Zoals het geval is wanneer je eigenaar van een auto bent maar je nog beginnend bestuurder bent, dan is het voordeliger om de auto te verzekeren op bijv. mijn vaders naam!

De auto ook op de naam van mijn vader zetten is geen optie, omdat het eigendom van de auto op mijn naam moet staan i.v.m. het aanvragen van een parkeervergunning!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Houder en eigenaar zijn twee verschillende begrippen. Houder is de bezitter van de auto. Deze persoon hoeft niet de eigenaar te zijn. Eigenaar is de rechthebbende van de auto wettelijk gezien.

Het beste antwoord

Het kan als je de auto op naam van de verzekeringsnemer zet en daarna overschrijft , doe ik ook voor mijn moeder, zij zou 40 betalen nu betaalt ze mij een tientje, het bedrag dat ik betaal voor de autoverzekering (VW- golf), of het mag weer ik niet zeker, het staat niet in de voorwaarden.
Dus kortom de auto moet op jou naam staan dan verzekeren en vervolgens (weer) overschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de eigenaar van de auto moet hem ook verzekeren.

De eigenaar/verzekerde mag wel de auto(constant) uitlenen aan iemand(loopt dan wel het risico bij een ongeluk dat de verzekerde schadevrijejaren kwijtraakt en de brokkenmaker vrijuit gaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor verzekeren en eigenaar staat helemaal los van elkaar. Ik heb voor mijn dochter 'n autootje aangeschaft en staat op mijn naam maar zij verzekerd hem zelf om zo noclaim op te bouwen. Ik heb dat zo bij al mijn kinderen geregeld, dan hebben ze al aardig wat noclaim opgeboud als ze zelf 'n auto aanschaffen. Bovendien zien ze ook jaarlijks de korting als ze schadevrij rijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt mij ook een eerlijke deal.
Maar het zou anders zijn als je kinderen de eigenaar zijn en jij de auto verzekerd met je opgebouwde korting. +1