Een oude VW-bus met schuifraampjes aan de zijkanten. Die raampjes zijn door onverlaten eenvoudig te openen van buitenaf. Wat kun je ertegen doen?

Ben er achter gekomen dat er eenvoudig is in te breken via dergelijke raampjes. Hoe kan ik dat voorkomen? Tralies aan binnenzijde? Graag tips van mensen die het probleem kennen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak een latje dat iets langer is dan de afstand die het raampje aan de binnenkant kan schuiven. Maak een sleufje in de lat net zo breed als de dikte van het raampje. Leg de lat dan aan de binnenkant van het raam met het sleufje om de rand van het schuifgedeelte. Vroeger had ik met mijn 508 Mercedes bus hetzelfde probleem met dezelfde oplossing.

Zet een hangslotje op het raam!

Ik zou helemaal niets doen. Als ze jouw busje toch al uitgekozen hebben om er in te breken, dan is die beslissing toch al gemaakt door het dievengilde. Laat ze dan aub via het schuifraampje naar binnen gaan ipv een ruit in te meppen. Als ze merken dat het schuifraampje niet werkt, grote kans dat dan de ruit eruit gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100