Mijn autoraam wil niet meer (handmatig) omhoog en omlaag. Als ik dit laat maken bij een garage, zou dit dan veel geld kosten? Weet iemand dit?

Het is van een Nissan Sunny (1991). Werkt er toevallig iemand bij een garage of heeft iemand er zelf ervaring mee gehad? Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een handig iemand en haal de onderdelen bij een sloperij. Ben hè een stuk goedkoper uit.

Antwoorden (3)

De prijs is afhankelijk van het probleem!

De bekleding van het portier moet losgemaakt worden, en dan is het probleem al bijna zichtbaar!

Ik denk dat als het een raam is met slinger, dus geen elektronies bediende ruit je er vanuit kunt gaan dat de reparatie in het ergste geval ongeveer uitkomt op 70 a 80 euro!

Misschien is het ook opgelost voor 2 tientjes, maar ik wijs op het ergste geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een vrije dag met mooi weer haalt u de deurgreep,
evt raamslinger/mechanisme en de bekleding los
(van de deur).

Veelal zit de bekleding vast met een kliksysteem.
Afhankelijk van het type kan er nog een folie aanwezig zijn. (verwijderen waar nodig)

U kunt waarnemen dat er een slijtplek zit op het aangrijpingspunt. Ook kunt u waarnemen op het raam nog in de houder zit.

Zo,n mechanisme kunt u op de sloop kopen.
Weeg af of een complete deur van de sloop een optie is.

Bekijk beide financieele plaatjes, van de sloperij of laten maken in de garage.

Vernemen wij nog hoe u het heeft opgelost?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo gast 63555,
Je raammechaniek is kapot (de kabel erin is gebroken)
Helaas zal een nieuwe voor een Nissan aardig duur zijn, dus ik adviseer je een oproep te plaatsen op www.onderdelenlijn.nl ,dan krijg je morgen vanaf 08.00 al reacties en ze kunnen verzenden.

Als je een beetje handig bent is het een simpel klusje,laat je het bij een garage makenmoet je toch rekenen op een uurloon van ongeveer €75 per uur.
De garage zal er maximaal 1 uur mee bezig zijn.

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan krijg je weer een - pfff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+