waar kan ik de thermostaat vinden bij een opel astra 16 i uit 1997

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Luchtfilterhuis er compleet uit, multiriem verwijderen, distributiekap er af, distributieriem en nokkenastandwiel verwijderen, achterste kap losdraaien, de bouten van het thermostaathuis verwijderen en voila, daar is de thermostaat.
Montage in omgekeerde volgorde. Let op de timing van de distributie!
Eventueel riem en spanner ook vervangen.

Als de riem niet al te oud is en je met z'n 2en bent:
-bovenste distr.kap verwijderen
-met een tie-rap de distr.riem vastmaken aan nokkenastandwiel (to be sure)
-dan nokkenastandwiel losmaken en aan de kant (hoeft maar paar cm): houd spanning op de riem, zodat de timing bij het krukastandwiel in orde blijft ->pers 1 blijft dit beet houden terwijl pers. 2 verder gaat:
-distr.kap verwijderen die achter de riem/nokkenastandwiel zit
-bouten van thermostaathuis los, thermostaat vervangen.
-rest weer monteren in omgekeerde volgorde
-als alles weer vast zit de timing even controleren

M.v.g.

Mrboonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er werd gevraagd waar de thermostaat zat.
Alvorens men gaat demonteren is het raadzaam om de motor op zijn merktekens te zetten en er zorg voor te dragen dat de krukas niet kan draaien tijdens de ,operatie,