Opel Astra 2.0DHT start warm niet. Iemand een oplossing?

Koud geen probleem, maar na een kwartier stilstaan slaat hij niet aan. De garage kwam er niet uit. Ze hebben zelfs de dealer gevraagd. Ze hebben de spoeiers schoongemaakt. Garage denkt de brandstofpomp, maar vervangen is dure hobby.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

Diesels zijn lastig op het gebied van brandstof.

Anders dan bij een benzine (waar benzine wordt ingespoten, en dmv een vonk wordt ontstoken) wordt bij een diesel lucht aangezogen, en dat wordt zo heet dat wanneer er Diesel bij wordt gespoten de Diesel ontvlamt (vandaar ook gloeien, gloeien warmt de verbrandings kamers op zodat ze op de juiste temperatuur zijn) een diesel mag absoluut niet droog komen staan, en lucht in het brandstof systeem is een drama. lucht brandt nou eenmaal niet.. het kleinste lekje kan al problemen geven.

Ik heb zelf een Astra 1.7d gehad, en die had ook ergens een lek dat ik maar niet kon vinden.. soms stopte hij zomaar ineens... onluchten was dan de enige optie.. en dat is een best lastig klusje om zelf te doen. uiteindelijk bleek dat 1 van mijn afloop leidingen poreus was en dus lucht in het systeen liet. nadat ik die had vervangen waren alle problemen opgelost en knapte de distributie riem 500km later, dan ben je helemaal klaar haha :( )

Nog iets is dat Diesels ook water genereren.
Elke diesel heeft in zijn brandstof filter (of ergens anders in het brandstof systeem) een aftap voor water. dit zou je eens in de zoveel tijd moeten aftappen

Brandstof pomp lijkt me niet een van de eerste dingen om te kijken.. die werkt wel, of werkt niet (elektromotor)

Toegevoegd na 1 minuut:
500km moet 5000 zijn , typfoutje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord, ik breng hem nog 1x naar een goede garage en dan neem ik de antwoorden mee.

Andere antwoorden (5)

Brandstof retour klep????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandstof druk sensor vervangen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lucht in de brandstofleiding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het éérste wat in mij opkwam is : vapour lock. Ergens in je systeem ontstaat een gasbel (omdat je brandstof verdampt) Deze gasbel zal dus de ruimte van je brandstof innemen waardoor jouw motor van brandstof verstoken blijft. In jouw geval kan de brandstofpomp heel goed een optie zijn. Misschien is deze net als bij benzinemotoren gebruikelijk is, af te dekken met een afschermplaat. Kort samengevat denk ik dat er ergens onder je motorkap door de hoge temperatuur je brandstof vroegtijdig aan het verdampen is. Als je op vapour lock googled krijg je veel interessante informatie. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hoger geschreven meer dan waarschijnlijk lucht in de leidingen. Een beetje garage moet dat kunnen oplossen.
Wij hadden in de garage een simpel systeem om de toevoer tussen reservoir en pomp te controleren : gewoon een stevige op maat gemaakte DOORZICHTIGE brandstofleiding.
Luchtbellen kon je zo meteen detecteren.
Na de pomp wordt het iets moeilijker maar wij durfden gewoon aan de uitgang cylinder per cylinder een reservesproeier te monteren om te kunnen zien of die echt wel "vernevelt" Oppassen hiermee ! hou nooit je hand of wat dan ook voor de sproeier : de nevel gaat gewoon door je huid ! Ook niet mikken op warme motordelen. Wij hadden hiervoor een extra-lange leiding zelf gemaakt.
Succes !