Moeten boetes uit Belgïë ook binnen 6 weken binnen zijn? Waarom is hier geen boetebedrag op vermeld? En zijn de correcties in België hoger dan in NL?

Ik doe het maar zo anders krijg ik weer commentaar dat ik mijn vragen niet goed stel. Als het zo niet goed is weet ik 't ook niet meer.

Ik wil graag antwoord hierop, omdat ik niet weet hoe en wat betreft snelheidsboetes vanuit België. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De zes weken is geen wettelijke verplichting, zelfs als ze een half jaar later binnenkomen zijn ze nog steeds van kracht.
Waarom er geen boetebedrag vermeld is daar heb ik geen notie van en vind dat wel vreemd, je moet toch immers wel weten wat je moet betalen.

Ik heb wel deze site gevonden, ik weet niet of de gegeven bedragen nog relevant zijn, maar je hebt in iedergeval iets om rekening mee te houden.

http://www.wegcode.be/boeteberekening

Voor wat de foutcorrectie betreft heb ik het volgende gevonden;

Wat is de tolerantiemarge?
Ingevolge een richtlijn van het College van Procureurs-generaal moet,
om de verdere afhandeling van de vastgestelde overtreding te bepalen,
van de gemeten snelheid de louter technische tolerantiemarge worden afgetrokken.

Deze bedraagt 6 km/u voor een gemeten snelheid tot en met 100 km/u en 6% voor een gemeten snelheid boven de 100 km/u.

Het gaat hier wel degelijk over de wettelijk maximum toegelaten marge bepaald bij K.B. 17/10/1997,
en niet om de werkelijke foutmarge van de toestellen.

Toegevoegd na 9 minuten:
En mischien is dit ook wel aardig om even te lezen ;)
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2012/09/geen-verkeersboetes-in-belgi%C3%AB