Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de 80km zone zoals bv. de weg van Zaanstad -> Schiphol en terug? Wordt je gecontroleerd via bovenstaande camera's achter de verkeersborden?

Ik zie de camera's achter de verkeersborden hangen en zie dat ze ook via strepen in het asfalt het meten. Maar ik kan gerust tegen de 90km rijden, zonder boete. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
535

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Overheid/Politie is verplicht om te melden langs de weg als er een trajectmeting plaats vindt,dus deze camera's kunnen daar voor dienen en zal worden aangegeven als het in gebruik is maar kunnen net zo goed camera's zijn van rijkswaterstaat die het verkeer in de gaten houdt en in goede banen lijdt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van Zaandam naar Schiphol rijdt dan kom je op de ring van Amsterdam een trajectcontrole tegen.
Deze werkt met camera's achter de blauwe richtingborden boven de weg.
Alle kentekens van passerende voertuigen worden gescand en opgeslagen in de computer.
Als je binnen een te korte tijd onder de volgende camera doorrijdt weet het systeem dat je te hard gereden hebt.
De bekeuring wordt dan automatisch aangemaakt.
Om meetfouten uit te sluiten is er een marge van 3 km/u, daarboven komt nog eens 4 km/u omdat ze geen bekeuring voor minder dan 3 km/u te hard geven.
Je kan dus een bon verwachten als je 87 km/u rijdt.
In de meeste personenauto's heeft de snelheidsmeter dan nog een afwijking naar boven van 5%: op jouw snelheidsmeter kan je 90 rijden zonder bon te krijgen.
Met mijn vrachtwagen erger ik me daar altijd kapot aan automobilisten op de middelste baan die denken 80 te rijden, maar in werkelijkheid minder dan 75 gaan.
Ik mag ze niet inhalen omdat dat met een truck niet over de linker baan mag.

Toegevoegd na 2 minuten:
tikfoutje: 2e x 3 km/u moet 4 km/u zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding