golf cabrio type 1 automaat, start koud wel warm niet, contactslot en startmotor al vervangen

waarom sart hij dan warm niet???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (3)

Ha, die Dryske;

Ik weet niet welke slimmerik het contactslot en de startmotor heeft vervangen, maar ik zou eerst de brandstoftoevoer eens controleren. Is wel vaker een oorzaak van slecht warm starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien blijft de automatische choke hangen.

Dan is het bimetaaltje aan zijn eind.

Dus heel kort samen gevat: de choke blijft hangen

Toegevoegd na 1 minuut:
als het een hand choke is, dan is de verbinding misschien kapot en blijft de choke erop staan.

Toegevoegd na 4 dagen:
Als de choke erop blijft staan als de motor warm wordt dan "stikt"hij! De chokeklep sluit namelijk de luchttoevoer af, waardoor het brandstof mengsel bij koude motor makkelijker tot ontbranding komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Choke, is een goed punt om eens te kijken.. kijk daarna ook eens naar je lucht toevoer.. een koude motor loopt rijk op benzine, en zal dus minder last hebben van verstoppingen in de lucht toevoer.. die komen dus wel naar boven als de motor warm(er) wordt... wellicht kun je kijken of ie met gas half open wel start? dan staat je gas klep verder open, en buiten dat er dan iets meer benzine bij kan, kan er ook meer lucht bij.. als ie dan wel start, dan kan het zomaar lucht toevoer zijn... ook een goede test is, je vrouw/vriendin lief aankijken en een panty stelen :-) dan lucht filter weghalen, en een panty over de lucht opening doen kijken of ie dan wel start.. met de panty voorkom je dat er vuil binnen komt.. maar weet wel dat dit ENKEL is om te testen, en er kan absoluut niet mee gereden worden!!

ook een idee is om eens te kijken naar je bougies..