Waarom hebben niet alle auto's een automatische versnellingsbak?

In de vs is het gebruikelijker dat een auto automatisch geschakeld wordt ipv manueel, waarom hier niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Antwoorden (5)

Het is duurder en de auto wordt zwaarder en dus duurder en mogelijk rijdt hij dan minder zuinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een auto is toch niet zwaarder door een automatische versnellingsbak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaat meer techniek in de auto en dat betekent extra gewicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Alto is een automaatje, en heeeeeel zuinig.
In de VS was dat vroeger allemaal zo maar nu ook veel handbakken bijv dodge ram Van had je in 1973 ook al handgeschakeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Automaten zijn allang niet meer benzine slurpers. Ik rijd al 1,5 jaar een automaat. Eerst een 2.5 v6 Vectra en nu een 2.5 Subaru Legacy. Het is veel relaxder rijden. En omdat juist altijd de juiste versnelling wordt gekozen op juiste toerental kan ie zomaar zuiniger rijden vooral in de stad. Eigenlijk zou elke auto een automaat moeten zijn. Automaten werken wel beter en soepeler bij grote motoren, wellicht dat dat de reden is dat ze in de US meer automaten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen zijn hier mensen die van mening zijn dat je bij autorijden met de hand moet schakelen. Dit zou sportiever zijn. Vaak heb ik het argument gehoord: "Dan is t net of je in een botsauto zit". Zelf ben ik van mening dat het overbodig en dom is, om bewust te kiezen voor schakelen! Vooral met al die opstoppingen/ file's die we hier kennen en de overvloed aan STOPlichten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat langzaam wel veranderen, alle hybrides en electrische auto's zijn ook voorzien van automaten. Ik vrees dat het schakelen wel zijn langste tijd gehad heeft. Hier in Amsterdam zijn er steeds meer rijscholen die alleen nog maar automaatles geven. Steeds meer eenmanszaken gaan ook over op de automaat. En het verbruik is tegenwoordig echt lager dan schakelen, vooral met de 'eco-modus' in de meeste auto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!! Ik heb eco, sneeuw en sport mode op mijn automaat... sneeuw is ideaal op gladde wegen in de 3e optrekken, en met een slakkegang wegrollen, sport is leuk, dan houdt ie hem langer vast in de versnelling en schakelt ie sneller door, maar eco mode kan geen hand geschakelde auto tegen op.. mijne schakelt door op ongeveer 1800 toeren.. nou dat is nog eens economisch!