hoeveel weegt een 1.6 opel astra motor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Type, bouwjaar, gebruiksklaar of zonder vloeistoffen ? Diesel, turbodiesel, benzine ?

Antwoorden (2)

Zo,n auto weegt ongeveer 1000 kg en ik schat dat de motor 350 kg weegt. Er zijn natuurlijk wel verschillende uitvoeringen van motoren, dus eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zegt 1.6 motor, dus mijn laatste opmerking is niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stam nog uit de tijd dat de motoren uit gietijzer werden gemaakt!!!
Ha, die Gast63009;

Om hier een goed antwoord op te kunnen geven zul je toch met wat meer gegevens moeten komen over het motortype en bouwjaar. Maar ik schat dat je rekening moet houden met zo'n 100 á 125 kilogram, afhankelijk van het feit of de motor al dan niet is ontdaan van startmotor, dynamo, spruitstukken, etcetera....