Auto verkopen of niet?

Mijn auto is nog 2600,- waard vlgns de koerslijst. Laatst had ik een rekening bij een beurt van de dealer van 2400,-
Als ik hem nu verkoop, heb ik die kosten er nog uit, maar er zelf geen plezier van gehad. Ik verwacht dat alle grote dingen nu wel vervangen zijn. Maarja, dat weet je nooit...Dilemma, dus..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat er vervangen is en wat er nog aan zit te komen, en dat kan je wel weten met een klein beetje technisch inzicht. Als je net een beurt voor zoveel geld hebt gehad dan kan ik me niet voorstellen dat je daar (met een moderne auto) niet lang mee vooruit kan.
Wat voor auto gaat het om, hoe oud en wat is de km. stand? Dat soort info hebben we meer aan dan de waarde van de koerslijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een Chrysler PT-cruiser. Benzine met veel kilometers. Gekocht vanuit passie, maar nu is het nog lastig op te brengen.

Het beste antwoord

Als je auto nu nog 2600 euro waard is en je hebt net een rekening gehad van 2400 euro, dan zou ik hem in ieder geval nog zeker een jaar gebruiken. In 1 jaar verlies je geen 2400 euro op de waarde van je auto en dan heb je zelf ook nog eens plezier van de reparatie. Verkoop je hem nu, dan is de restwaarde van de auto slechts 200 euro! 2600 - de rek. van 2400 die je net betaald hebt - 200 euro. Daar verkoop je hem toch niet voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Het is weer duidelijker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fijn dat je er iets aan hebt!

Andere antwoorden (7)

Tja, dat is een dilemma. Je weet nu wat je aan je auto hebt en wss rijd je er nog jaren in. Ik weet niet in welke categorie prijs je eventueel een ander zou kopen, maar stel dat dat 5000 euro is, dan weet je niet wat je hebt gekocht. Ik zou je auto fijn oprijden, maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen als je het je kunt veroorloven, kijken dan naar wat nieuwers. Hoe langer je er nu mee wacht hoe minder je terug gaat krijgen (en dat gaat hard hoor). Als je hem nu verkoopt dan kan je dat bedrag nog bijleggen voor een nieuwere auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedemorgen, bedankt voor het meedenken.
Vaak is het zo als je een fikse rekening hebt betaald dat je hoopt dat het daarbij blijft. Maar heel snel komt de volgende rekening weer. Als dat eenmaal aan de gang is is er steeds wel iets dat vervangen moet worden. Echt! Zelf ondervonden..

Verkopen zou mijn advies zijn. En een volgende auto met een degelijk keuringsrapport of nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je antwoord. Nu kan ik een keuze maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd bestevaer, Ik heb het gehad met mijn huidige auto.
het begon met een kapotte turbo, anderhalve maand later het massavliegwiel en kort daarop het kachelhuis.
2 maanjes later volgden er nog een zooi kleinere dingen waardoor ik het aankoopbedrag nu ook aan reparaties kwijt ben.Ik rij hem dan ook helemaal op want dat geld krijg ik er nooit meer uit...
Je moet het voor zijn en zodra je merkt dat er een aantal dingen stuk gaan moet je de auto van de hand doen.
(mijn boekje klopte ook niet, had ik in mijn enthousiasme niet goed naar gekeken...) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hè, dat is zó balen. Steeds weer denk je, nou da zal het laatste wil zijn,. Maar nee. En dan is er zoveel uitgegeven en vernieuwd dat je hem maar helmaal op rijdt. Maar... de volgende ellende komt binnenkort. Wedden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij helaas ook heel herkenbaar. Geen beurt blijft onder de 1000,-
Als hij verder goed is zou ik lekker erin blijven rijden. Als je hem verkoopt heb je zegge en schrijve 200 verdiend. Daar koop je niets anders voor, dan moet er zeker een hoop geld bij. Als je nog een jaar ermee kan doen zonder troubles, heb je dat jaar voor 200 gereden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Hier kan ik zeker wat mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het niet leuk als mijn antwoord bijna letterlijk overgenomen wordt
Rijden en nooit meer naar de dealer gaan.
Voor 2.600 euro kunnen ze ontzettend veel doen bij een vakgarage.
Ik heb dat soort bedragen gezien toen ik een leaseauto had. Nu rij ik al jaren in eigen auto's van aparte merken en heb een monteur gevonden die ze voor me onderhoud. 10 uur werk is dan 400 euro, en geen 900. En 10 uur is dan ook 10 uur en geen 3 uur werk en de rest erbij verzonnen omdat de garage vindt dat ze er best 10 uur voor kunnen schrijven.
Je hebt wel een onmogelijk auto gekocht hoor.... poeh poeh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt. Niet meer naar de dealer. Is geen garantie voor goede service. Ik had al eerder gezworen nooit meer terug te gaan, Maarja: verhuisd naar een andere stad waar ik niemand ken. Dan lijkt een dealer vertrouwd... Helaas. Maar goed, dankzij alle antwoorden kan ik verdere verspilling besparen!
De koerslijst geeft een richtprijs, maar dat wil zeker niet zeggen dat je dat bedrag ook gaat krijgen op het moment dat je hem verkoopt of inruilt. Veel hangt af van het aantal kilometers (veel volgens jou), de staat van de auto, de kleur enz enz. Wat je in ieder geval moet doen is proberen een reparateur te vinden (geen dealer!). Dit soort rekeningen moet je in ieder geval nooit meer accepteren. Ik heb de afspraak met onze garage dat als de kosten bij een grote beurt of apk hoger worden dan 500 euro dat ik word gebeld. Dan kan ik vooraf bedenken of ik het de moeite van het repareren waard vind. Ook is er de vaak de mogelijkheid om de noodzakelijke dingen te repareren of tijdelijk te verhelpen (voor een lager bedrag) en hem dan (elders) in te ruilen.

Als antwoord op je vraag: wat eerder ook al werd voorgerekend. Nu verkopen voor 2600 zou je maar 200 euro opleveren. Ik zou ermee doorrijden zolang je er geen hele dure reparaties aan krijgt en in ieder geval afspreken om altijd vooraf geïnformeerd te worden bij dure reparaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk. Gelukkig heb ik 1 reparatie kunnen uitstellen die achteraf niet nodig bleek. Ik ga op zoek naar een kleine garage. Die gun ik het eigenlijk toch meer dan de dealer..
Toen ze mij vroeger als garagehouder zo'n vraag stelden haalde ik steevast een glazen bol tevoorschijn. Neen, ook garaehouders kunnen niet dwars door een auto kijken. Maar een beetje serieus iemand moet u toch kunnen adviseren. Daarvoor hebben we natuurlijk meer nodig als de omschrijving "een auto van 2600euro". Een Toyota van 2600euro : houden !!! Een duitse tdi van 2600euro : weg ermee etc...
Eric