Waarom mag de overheid een bord plaatsen met ' Slecht wegdek' en ik geen bord op de auto hangen met ' Pas op, geen remmen' ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Simpel: omdat in het RVV 1990 jou als bestuurder deze bevoegdheid niet is gegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Quid licet Iovi, non licet bovi.
Het is de taak en verantwoordelijkheid van de overheid om te waarschuwen voor dingen als een slecht wegdek, slipperigheid, enz. Jij hebt je echter aan hun regels te houden, bovendien is zo'n bord vrij zinloos aangezien iedereen met een rijbewijs dat wel kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry vraag verkeerd gelezen, ik dacht dat je zei 'pas op, remmen'.
Dit is natuurlijk nog logischer; je mag niet rijden in een auto zonder remmen en dat weet jij ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij mag je op je auto hangen wat je wilt. Je ziet onder het kenteken vaak ook een kort grappig zinnetje staan. Het is wél fout om daadwerkelijk zonder remmen te rijden.