Kan je de accu van een auto die vrijwel leeg is weer aan de praat krijgen?

Mijn man had een beroerte en kon voorlopig niet meer autorijden. Die staat nu al 10 maanden ongebruikt voor de deur. We hebben yoen een oplaadapparaat gekocht (Black & Decker) en laadden de accu af en toe op. Nu begint mijn man erover te denken weer eens te proberen een stukje te rijden. Vanmiddag bleek dat we deze keer te lang hebben gewacht met bijladen. De oplader meldt dat de accu te weinig spanning heeft om hem nog op te laden. Is hier nog iets aan te doen of moeten we een nieuwe accu kopen?

14 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Het beste antwoord

een accu kun je zeker weer opladen indien hij alleen maar leeg is ,ik ken de acculader die je wil gebruiken niet maar je zou de auto via startkabels kunnen laten overstarten en dan een ritje van ongeveer een half uurtje kunnen maken de auto laad de accu dan vanzelf weer bij.het is wel raadzaam om het electrolytpeil (gedemineraliseerd water)eerst even te controleren.
Als je dan even stopt bij een accuverkoper of garage kun je de accu even laten doormeten,dit is meestal gratis,het kan nl ook zijn dat de accu stuk gegaan is.
na een half uurtje moet de accu weer vol genoeg zijn om er de lader aan te koppelen,als de lader een druppelstand heeft is het raadzamer om deze te gebruiken indien de auto zo lang ongebruikt staat zodat de accu altijd op spanning blijft,maarook hierbij geld dat er genoeg electrolyt in de accu aanwezig moet zijn.
veel succes en een goede gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De anwb bellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet al een beste accu lader hebben om te laden als hij helemaal leeg is dat gaat niet met een hobby lader