hoeveel kilometer gaat een benzine motor mee?

Toegevoegd na 27 minuten:
het gaat om een peugoet 306, hij heeft nu 255321 gelopen. Is dit veel

Toegevoegd na 33 minuten:
volgens mij wel, hij is altijd voor zon onderhoud geweest

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Het beste antwoord

Ik sluit mij an bij het meeste wat hierboven al geschreven is. In mijn garage reden dit soort auto's vaak zelfs 400.000km zonder echte problemen. Wat ik u wel kan aanraden is om de oliewissel frequenter uit te voeren (om de 5.000km) en gebruik te maken van altijd hetzelfde type olie. Ook regelmatig het olieniveau nakijken natuurlijk. Bij overdreven olieverbruik kan een additief vaak soelaas brengen. Wel oppassen voor een defecte cilinderkoppakking! Normaal vervingen wij die bij dit soort auto's rond de 200.000km. Als het probleem zich zou stellen : vooral niet verder rijden en u naar de garage laten slepen.(defect herkenbaar aan waterverbruik,warmlopen, witte rook aan uitlaat bij warme motor, eventueel water bij de olie = mayonaise aan de olievuldop).
Succes, en laat u niks wijsmaken over franse wagens (uitgezonderd Renault diesel..).
De motors zijn sinds de jaren 90 vaak stukken beter dan de rest.
Kijk maar eens rond bij een Peugeot of Citroen atelier : je zal er zelden een gedemonteerde motor zien in tegenstelling tot de Vag dealers bv.
Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat licht heelveel aan het onderhoud en de verzorging van de motor. Ik ken mensen die er meer dan 500.000 km mee hebben gereden.

Toegevoegd na 30 minuten:
Het gaat niet om het type auto maar of de motor goed is onderhouden.

Toegevoegd na 33 minuten:
voor zon?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"voor zon" moet ws zijn: "voor z'n" of "voor zijn"
Ik heb wel benzinemotors gezien die meer dan een miljoen kilometer gereden hebben... Dit hangt enorm af van het type motor en het onderhoud... Je kunt dus in dit geval niet een conclusie trekken dat een benzinemotor 'zoveel' kilometers kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een audi a8 gehad die meer dan een miljoen gedraait had.. Dan praat je over een v8 4.2 liter. Maar wel een benzine motor, en dat was de vraag... Dus ja het is zeker mogelijk!!!!!!!
Kennis had een mercedes c180 die al op de 6 ton staan..... Heb nog wel meer voorbeelden...
Dus.....
Aanvulling : het ligt er ook aan hoe hard je rijdt hoe vaak je optrekt als je heel veel stoplichten tegen komt moet je vaan optrekken en dat kost meer benzine het licht er ook aan wanneer je schakelt schakel je niet snel en wacht je lang maakt je auto meer toeren dus verbruikt meer benzine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hangt van de rijstijl van de bestuurder af, de hoeveelheid bestuurders. Snelweg of stadsritjes (waarin de motor niet voldoende opwarmt), onderhoud, cilinderinhoud ( zware motor hoeft minder hard te werken.) en zo zijn er nog wel wat variabelen te noemen. Boven de twee ton is voor mij bij een benzine auto geen optie. Franse auto's staan er wel om bekend dat alles er van af valt en wegrot in de loop der jaren maar dat het motortje altijd blijft draaien maar dit is wel een volkswijsheid uit de jaren 80...