Wat gebeurt er als je de automatische handrem van de auto indrukt?

Wij hebben een automatische handrem in onze auto zitten (Citroën C4 Picasso).
Als je stil staat en je drukt die in dan gaat de handrem erop.
Als je dan aanrijdt springt hij er automatisch weer vanaf.
We hebben een EB6V (elektronisch bediende 6 versnellingsbak).

Zie afbeelding voor de handrem.

Bedankt!

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry, in mijn haast ben ik helemaal de vraag vergeten * schaam *
Wat gebeurt er als je bijv. 120km/h op de snelweg rijdt en dan die handrem indrukt?

Nogmaals, excuses

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.3K

Het beste antwoord

Helemaal niets. Het elektronisch circuit zet de handrem er alleen maar op als je stilstaat. En dat is maar goed ook.
Overigens stikt het internet van klachten over storingen van dit systeem.
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de veiligheidsinstructie gaat er niets gebeuren, echter er staat ook uitdrukkelijk vermeld dat je dit niet moet testen. Kortom in dit geval zou ik maar "vertrouwen " op het instructieboekje.