Wat is nu het omslagpunt als je een LPG wil gaan rijden?

De huidige benzine en diesel prijzen jagen me portemonneeangst aan en ik zit te denken over een lpg auto. Maar wat is nu het omslagpunt wanneer ik ga kiezen voor een lpg auto? De motor is eerder versleten door de lage smering, dus ik ben er zelf niet zo kapot van, maar een G3 installatie is dacht ik goedkoper? En welk type auto doet het wel goed op LPG?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

In principe rijdt elke auto goed op LPG.
Als je meer dan 12000 km per jaar rijdt is het al rendabel.
Ik zou als ik jou was en je hebt nu een benzineauto die naar je zin is en nog goed is er gas in laten leggen.
Kost tussen de 1500 en 2000 euro.

Toegevoegd na 7 minuten:
Rekenmodules

Vooral dankzij de lage prijs van een liter autogas is het rijden op autogas vaak al rendabel als u meer dan 12.000 kilometer per jaar rijdt. Als u een occasion met een bestaande autogasinstallatie koopt, dan kan het omslagpunt al bij zo'n 4.000 kilometer per jaar liggen. Deze cijfers zijn globale richtlijnen. Het werkelijke omslagpunt voor uw auto hangt natuurlijk af van het type auto, de kosten van de autogasinstallatie en het aantal kilometers dat u per jaar rijdt.

Voordat u definitief beslist om een auto op autogas aan te schaffen, kan het nuttig zijn om het omslagpunt voor autogas in uw auto te berekenen. Daarvoor kunt u gebruik maken van één van de onderstaande rekenmodules. Door simpelweg een aantal gegevens in te vullen, krijgt u een indicatie van de besparingen die autogas voor u kan opleveren.

Op de website www.belastingdienst.nl vindt u bovendien een handige rekenhulp om de exacte motorrijtuigenbelasting voor uw auto te berekenen.

Rekenmodules:

www.voordeligrijden.nl
Waarom rijdt de ene automobilist op benzine, kiest de ander voor diesel en zweert een derde weer bij LPG? Kijk op deze site om voor u te bepalen wat de meest voordelige brandstof is.

www.gasfx.nl
Op de site van gasFX kunt u bepalen of uw huidige of toekomstige auto geschikt is om te rijden op autogas en welke voordeel er te behalen valt.

www.lpg-id.nl
Op de website van Prins Autogassystemen kunt u berekenen wat uw voordeel is als u gebruik maakt van het LPG-id financieringsplan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wacht nog even af, maar u staat op nominatie voor beste antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is nog veel meer te vinden over het rijden op lpg op internet.
Ik zelf ben 3 maanden terug ook van benzine naar lpg gegaan en het scheelt mij 50 euro per maand{alles gerekend}t.o.v benzine en ik rijdt 35000 km p/jaar.

Andere antwoorden (1)

Hangt voor een deel af van welke auto je hebt en verbruik.
Gemiddeld tussen de 10000 en 16000 km per jaar.