Wordt mijn auto bij een APK keuring afgekeurd met twee verschillende achterbanden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja. De APK keuring stelt eisen aan de maat van de banden. Deze moeten geschikt zijn voor de auto en aan dezelfde as moeten gelijke banden zitten. Met andere woorden, de APK keuringeisen zijn dat linksvoor en rechtsvoor van de auto, dezelfde maat band zit. Daarnaast mogen banden niet meer dan 3 centimeter uitsteken buiten de spatborden. Verschillende wielen aan de vooras en achteras mag wel. Dit mag zowel een andere maat band zijn als een andere maat velg.