was er in 1925 al een autorijbewijs

was er in 1925 al een autorijbewijs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Sinds 1906 is er een landelijk rijbewijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sinds 1906 bestaat er een officieel landelijk geldend rijbewijs. Vanaf 1927 moest een kandidaat rijexamen doen. Het roze papiertje was toen maar twee jaar geldig. Vanaf 1951 werden er vijf categorieën ingevoerd waarin je een rijbewijs kon behalen.

Een echt theorie-examen bestond nog niet voor 1963. Er werden mondeling vragen gesteld, maar dat stelde niet veel voor. In 1963 werd het schriftelijke theorie-examen ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar het stelde niet zoveel voor. Mijn vader moest in 1932 de straat uit rijden, stilstaan op een helling, weer optrekken en terugrijden. Dat op de helling zijn motor afsloeg verhinderde niet dat hij glansrijk slaagde.