Als en auto zaak over de kop gaat en mijn auto staat daar nog voor riparatie ben ik mijn auto dan ook kwijd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Nee, want die auto is niet van die zaak, maar van jou
Hij staat immers op jouw naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er toch echt aan hoe jij hem achterlaat. Stel jij heb getekend dat je auto daar is afgegeven, en er zou instaan dat het bedrijf niet verantwoordelijk is bla bla bal (zoals een parkeergarage) dan heb je echt pech. Daarnaast hangt het van de verzekering van de garagehouder af. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar klakkeloos er vanuit gaan dat jou auto verzekerd is is dom. Als je een auto heb aanbetaald bij een dealer en de dealer gaat failliet, ben je ook je aanbetaling kwijt! Zie maar eens bij Kroymans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd verhaal , hoor Als je je auto daar achterlaat voor een beurt of reparatie of apk of wat dat ook, teken jij daar een formulier voor? De rest slaat ook nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toet heeft gelijk eltonno ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, en je kunt het aantonen ook.. bij een eventuele curator, dus ik zie het probleem niet zo >+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me maar beter inlezen!

Andere antwoorden (3)

Nee hoor. Alle auto´s die ter reparatie in die zaak staan staan geregistreerd en dus is precies te achterhalen dat iemand anders eigenaar is van die auto. Bij faillisement zal een curator altijd kijken wat er wel en niet onder dat faillisement valt. Alles wat van een ander is zal worden teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik uit je vraagstelling opmaken dat jij, of iemand die je kent zoiets heeft meegemaakt?

Doorgaans gebeurd het volgende als een autobedrijf failliet gaat:

Er word in de ochtendzitting bij de rechtbank een faillissement uitgesproken en dat onder dat faillissement alle roerende en onroerende goederen vallen die op dat moment op papier eigendom zijn van het autobedrijf...

Vervolgens wordt een curator aangestelt die moet gaan uitzoeken wat daadwerkelijk van het autobedrijf is, of niet. Omdat het praktisch onmogelijk is om alle mensen persoonlijk te benaderen dat zij z.s.m. hun voertuig moeten ophalen zal de curator een persbericht de media insturen met een deathline. Hierin worden de eigenaren van de voertuigen die daar staan opgeroepen om voor een bepaalde datum en tijdstip de auto weg te halen. Gerepareerd, of niet gerepareerd...

Mochten eigenaren om welke reden dan ook dit bericht gemist hebben gaat de deur op slot en mag je proberen te achterhalen wie de curator is. De curator zal een eigenaar die alsnog zijn auto terug wilt na het verstrijken van de deathline het zo moeilijk mogelijk maken. Want immers iedere euro voor de schuldeisers is er één ten gunste van de schuldeisers. Dus zal een curator binnen de grenzen van zijn wettelijke mogelijkheden proberen te voorkomen dat de klant alsnog zijn auto ophaalt. En zeer zeker, wanneer ALLE kentekenpapieren bij de auto zijn gebleven heeft de curator een wapen in handen om mee te slaan...

Uiteindelijk zal het er toh op neer komen dat de auto terug komt bij de oorspronkelijke eigenaar. Maar dit kan binnen de wettelijke mogelijkheden van de curator een lange en frustrerende weg worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen via de curator kan je bij je auto komen