Hoe kan ik met de auto gratis iemand ophalen van Schiphol?

Is er net zo als bij departures een tijdelijke laad en los plaats bij arrivals? Welke borden moet ik volgen op Schiphol?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
19.6K

Antwoorden (5)

Je kunt simpelweg de borden 'Aankomsthal' volgen. Je kunt er vlak voor de deur legaal even stilstaan om bagage in de auto te laden en passagiers in te laten stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoord is correct. Let er wel op dat je bij de auto blijft! Ga je naar binnen dan heb je binnen de kortste keren een boete of slepen ze je auto weg. Ze zijn heel streng op Schiphol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de waardevolle toevoeging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad goede toevoeging, volgens mij worden er daar dagelijks mensen bekeurd voor parkeren waar je alleen mag stilstaan. Nu we het daar toch over hebben: het is ook niet toegestaan om er aan te komen als het vliegtuig zo'n beetje zal landen en dan te wachten tot je vriend nog eens uitstapt, zijn bagage van de band haalt en zich op zijn gemak naar de uitgang begeeft. Op een minuut of tien zullen ze niet kijken, maar de zone is echt bedoeld voor diréct laden, lossen, instappen en uitstappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig..... en daarom leek mijn antwoord mij een goedkoop en zinnig alternatief. Toch een duimpje naar beneden. Zonder reden.
En wat ook goed werkt is afspreken bij Lang Parkeren. Vanaf Schiphol gaan gemiddeld iedere 5 minuten gratis bussen naar de Lang Parkeerplaats van Schiphol. Deze bussen zijn speciaal ingericht voor het vervoer van mensen met hun bagage en rijden van 'deur tot deur'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die min is onzin.
Ik vind dit een goed idee en het lijkt mij wel zo rustig: +
Ha, die Gekkogekko;

Ik haal geregeld mensen zakelijk op van Schiphol: bij de aankomsthal (onder dat grote Panasonicscherm) kun je vaak wel enkele minuten (maximaal een kwartier, meen ik) wachten. Het beste wat je kunt doen is telefonisch contact houden met je passagiers en een duidelijk ontmoetingspunt afspreken. Dan kun je gewoon even stoppen, inladen, instappen en wegwezen. Dat lukt bij de vertrekhal (bovengalerij) lukt dat vaak nog sneller dan beneden bij aankomst. Je auto onbeheerd achterlaten en zelf de aankomsthal ingaan is af te raden; dan is betaald parkeren al snel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik App van Schiphol om de aankomsttijd te controleren. Maak afspraak dat zodra de koffers van de band zijn gehaald jij naar stopplaats to uitgang, bij beeldscherm hen oppikt. Auto bij Schiphol verlaten = wegslepen. Ben je te vroeg? Parkeer bij McDonalds langs Buitenveldertbaan.