Wat voor auto moet ik kopen?

Ik zit er over na te denken om mijn huidige auto te dumpen en een nieuwe te kopen. Natuurlijk moet het een A-label hebben, schoon, zuinig, hoge instap, redelijk wat ruimte voor bagage en ook nog airco en zoveel mogelijk extra's.
Natuurlijk heb ik me al geinformeerd, maar juist dan begin je te twijffelen en wordt het steeds moeilijker. Wie heeft of weet een auto die aan al het bovenstaande voldoet en in een prijsklasse van 14000-18000 euro?
En waarom raad je me juist die auto aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als je een aparte, enigsinds opvallen de auto wilt, die aan al je eisen voldoet, en erg goed smoelt, zou ik eens kijken naar een Kia Soul. Rijden erg goed, en rijke standaard uitrusting, voor een keurige vanafprijs.

http://ad.nl.doubleclick.net/clk;216064827;38536321;g?http://www.autoweek.nl/advertorial.php?id=269&cache=no
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gezien je wensenlijstje zou ik dan voor een kleine Opel, Fiat, Ford, Sukzuki, of VW gaan...

Maar je moet vooral je eigen gevoel volgen, want er is te veel keuze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap niet waarom iemand hier nu minduimpjes voor moet uitdelen. Dat slaat nergens op.
Van mij in ieder geval een +1`
Fiat en VW staan al op mijn lijstje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raak er inmiddels aan gewend dat er een paar GV'ers rond lopen die mij minnetjes geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol @ Sukzuki
paulus811
14 jaar geleden
Nee de minduimpjes begrijp ik ook niet zo, en het ongfundeerd uitdelen ervan stoor ik me wel vaker aan op GV. Starbless, de merken die je noemt zijn prima maar in de prijsrange is er voorzover ik weet niet een met een hoge instap (behalve dan de Suzuki SX4 en Fiat Sedici maar die zijn aan elkaar gelijk). Of je hebt een Opel Meriva in gedachten, maar in dat geval zou ik Italklaas daar nog echt een nachtje over laten slapen (wat zijn die lelijk!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben uitgekeken op Opel. Komt niet ter sprake, hahaha..
Toyota Corolla Verso, Japanners zijn schoon, zuinig en betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Wel waar, maar echt niet voor die prijs te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarnaast heeft deze auto een allemachtig hoog olieverbruik en is hij niet zuinig.
Verder wel een leuke auto moet ik zeggen.
+1 voor de moeite
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om een NIEUWE auto, wordt het idd lastig. Een nieuwe tweedehands Corolla Verso is prima te krijgen voor die prijs en het olieverbruik valt reuze mee.
Ik zou eens gaan rijden met een Suzuki SX4. De auto ziet er leuk en in de Shogun uitvoering zelfs stoer uit. Hij valt in jouw prijscategorie, heeft geen A label maar staar je daar nou niet op blind.

Suzuki's hebben een bewezen betrouwbaarheid en als je naar de prijzen van 2e hands Suzuki SX4 kijkt, zul je zien dat de afschrijving minimaal is.

Verwacht geen ingebouwde navigatie, maar neem voor 150 euro een TomTom.

Een leuk (vind ik, maar is persoonlijk) alternatief is een Toyota Urban Cruiser. Je vindt m lelijk of mooi, betrouwbaar en gerdurfd is ie in ieder geval. Er is nu een actiemodel voor nog geen 18.000.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb eens bij Suzuki gekeken. Die SX4 is zeker een leuke auto en ingebouwde navigatie komt er bij mij niet in. Dat is pas echte rommel.
+1
paulus811
14 jaar geleden
Om je een richting te geven; mijn vader heeft vorige week een Suzuki SX4 gekocht. Een 1.6, kleur zilver in Shogun uitvoering. Opties: waxoil behandeling, middenarmsteun, SX4 matten. Prijs was 19.600 en hij heeft hem uiteindelijk voor 18.200 meegekregen splinternieuw uit de doos. Ik rijd zelf een nieuwe BMW 325, dus ben verwend met een 6 cylinder maar ik ben echt positief verrast door de rijkwaliteiten, afwerking en ruimte van de SX4. Succes met de aankoop!
Naast de al gegeven reacties, wil ik een optie te berde brengen die vaak over het hoofd wordt gezien.

Wat dacht je van *geen* auto? Is dat, in jouw gezinssituatie, haalbaar?

Een auto kost al gauw € 350 per maand, waarschijnlijk meer omdat je nieuw wilt kopen. Ga eens na wat het zou kosten als je, in voorkomende gevallen, een auto zou huren. Of als je je zou abonneren op een van de abonnementen als auto-op-afroep of greenwheels. Als je regelmatig huurt, is er vaak zelfs wel een deal te maken met een garage of een dealer bij jou in de buurt.

Zonodig kun jij misschien je leasebak eens laten staan voor je vrouw, en ga jij met het OV naar je werk.

Kijk naar de kosten van al die mogelijkheden, bepaal wat de meerkosten zijn van het aanhouden van een eigen auto, en kijk of het gemak (dat heb je dan namelijk wel) je die kosten waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Rotaluclac, de optie van "GEEN" auto is uitgesloten. Ik moet er gewoon een hebben voor mijn vrouw, die is iets minder goed ter been (vandaar de hoge instap) en kan zich anders niet verplaatsen. Daarnaast heb ik geen leasebak die mijn vrouw zou kunnen gebruiken, maar puur een auto om heen en weer naar het werk te rijden, niet voor prive gebruik. Kan zelf op de fiets (of zelfs lopend) naar het werk, maakt me allemaal niks uit.
Maar misschien is het een goed idee voor iemand anders.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder een idee te hebben van jouw situatie, en dus met het risico dat ik hier onzin blaat: Kan/mag je je leaseauto inwisselen voor een andere die wél geschikt is voor je vrouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen lease auto. Neem alleen 's morgens een auto van de zaak me naar huis en kom daar 's avonds mee terug naar het werk. Ik leen dus gewoon even een autootje om mee naar huis te gaan omdat ik te lui ben om te lopen of fietsen (omdat het altijd regent in NL)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's pure luiheid! Als je kunt lopen, kun je ook een paraplu meenemen. Als je de vrijheid hebt om een half uurtje eerder of later te beginnen en eindigen op je werk, kun je de meeste regen ontlopen. Ik fiets elke dag een kwartier naar het station, en een kwartier terug vanaf het station. De hele eerste helft van 2009 heb ik "al" twee keer mijn regenpak moeten aantrekken. Buienradar is je vriend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha.... en nu moet ik me lullig voelen? Nee hoor. Heb alleen een nieuwe auto nodig...:))))