scooter rijden met autorijbewijs 17 jaar?

wanneer men met de nieuwe wet een rijbewijs haalt op zn 17e mag diegene alleen autorijden met iemand die 5 jaar rijervaring heeft, mijn vraag is nu: mag die 17 jarige bestuurder wel scooter/brommer rijden zonder die 5 jaar ervaring bijrijder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 10 jaar rijervaring.

Antwoorden (2)

Ja natuurlijk mag dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag! Als je 18 bent mag je ook auto rijden, zonder iemand naast je. Om brommer te rijden hoef je maar 16 te zijn dus als je 17 bent met autorijbewijs mag dat uiteraard.