BMW lekt koelvloeistof langs kop vd motor

Onlangs een BMW 525i (oldtimer) gekocht.. Zuipt enorm veel koelvloeistof.. De dealer zegt dat dit mijn koppakking is.. Maar ik heb allemaal het idee dat hij mij een oor aan probeert te naaien (hij wil de auto opeens graag terug?)

Wat kan het nog meer zijn? de waterpomp?? thermostaat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (4)

Als er geen uitwendige lekkage is en er komt een witte, wat zoetig ruikende rook uit de uitlaat, dan is de koppakking lek. Op een ANWB keurstation kan door middel van een onderzoek worden vastgesteld of de koppakking lekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij echt koelvloeistof verbruikt. Dit zie je aan de bougies, dan is je koppakking lek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Ddtj3031;

Zoals al aangegeven zou de koppakking wel eens naar zijn grootje kunnen zijn. Check vooral je olievuldop en peilstok: als daar een gelige smurrie aan kleeft (wordt vaak mayonaise genoemd) is de lekkage ook tot de binnenkant van je blok doorgedrongen en moet je er eigenlijk niet mee willen doorrijden. Kapotte koppakkingen zijn een vaker voorkomend euvel bij oudere BMW's maar ook goed en duurzaam te repareren en zegt meer over de kwaliteiten van de vorige chauffeurs dan over de auto zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou idd de koppakking kunnen zijn maar ook een scheurtje in de kop.
Je hebt een oldtimer 525i dus ik vermoed dat je of een E34 hebt met een M20 blok of je hebt net het blok na de overgang en dus een M50.
De M20 staat er om bekend dat de kop scheurt.
Of je moet het nog oudere model hebben,de E28 maar ik gok op de E34.
Laat ke systeem bij een garage eens afpersen dan kunnen ze zien waar het vandaan komt.

Succes !!