Seat toledo 2.0I 1995

Hallo
Ik heb een seat toledo 1995, tot op heden een goede betouwbare auto.
Wat nu, hij is begonnen met stooten (afslaan tijdens het rijden).
Hij slaat zelfs af bij 120 km gaat dan vervolgen tijdens het uitlopen wel weer aanslaan.
Maar nu na 2 daggen gaat hij wel starten (staren/lopen zeg maar), maar slaat vervolgens direct weer af.
Als ik de startmoter mee laat lopen doet hij het wel.
is er iemand die dit probleem kent of een oplosing heeft?
Nu kan ik alles wel gaan vervangen maar als er iemand is die het probleem kent zou dit makelijker zijn.

vrg
fam Kammer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Klinkt als problemen met de bobine, maar zou er toch een garage naar laten kijken! Levensgevaarlijk als je 120 rijd en de auto slaat ineens af!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het een benzine? Vervang je bougiekabels en de bougies eens.
Ik heb genoeg verhalen gelezen over niet-vindbare-problemen, terwijl het gewoon de bougiekabels waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk is de krukas-sensor stuk (BDP sensor). Tijdens het starten krijgt de ontsteking voeding via het contactslot. Als hij eenmaal loopt moet de BDP sensor de voeding overnemen. Het lijkt er op dat de BDP sensor de voeding voor de ontsteking niet overneemt.