mijn auto start niet maar wel met duwen of startkabels

ik heb een peugeot 405 uit 95 maar start moeilijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.7K

Antwoorden (4)

Vaak is dan de accu niet goed meer. Maar kan ook aan de dynamo liggen Lijkt me het beste om even langs de garage te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft hij geen geluid meer bij het opstarten? Dan is waarschijnlijk je accu plat of versleten. Dan opladen of nieuwe kopen.
Mogelijk kan het ook te maken hebben met de startmotor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opladen heeft weinig zin als je accu kapot is.
Bij een autoshop of revisiebedrijf voor dynamo,s en startmotoren kunt u alles laten doormeten.

Ga niet direct van het ergste uit.
Als u alles nieuw koopt dan rijdt hij weer als een zonnetje.

Ontsteek uw lichten en start.
Gaan de lichten uit, dan is de accu leeg.

Ga na of de dynamo de accu oplaadt.
(acculampje dashboard)

Hoort u alleen een tik tijdens het starten, dan komt door
spanning gebrek het startrelais niet in werking.

Bedenk dat u niet onbeperkt door kunt rijden als uw dynamo stuk zou zijn. (benzinemotor)

Resume: Meten is weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De accu is op, en laad niet meer bij.
Als je dynamo kapot was, dan zou je motor zelfs niet meer de stroom afgeven om je lampen te laten branden, of erger nog.. om je bougies te laten vonken. Je brandstofpomp zou het dan ook niet meer doen. Koop een nieuwe accu en je bent klaar!

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het je startmotor is, dan heb je nog wel volop stroom. Als je een voltmeter heb, check dan je accu. Deze moet om en nabij de 12 volt aangeven.