Is 't niet slim om de TomTom ook voor km-heffing te gebruiken?

Dan bedoel ik dat 't geïntegreerd wordt (gaat worden) in de TomTom. Dat scheelt één GPS-detectie apparaat en daarmee in totaalkosten?

Dat dan op vrijwillige basis - dus indien je geen TomTom wilt, kan je ook een standalone km-heffingsapparaat nemen.

(Uiteraard kunnen de baten van de km-heffing sowieso niet tegen de nadelen op, maar goed - da's een andere discussie.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Eigenlijk zou het veel slimmer zijn om die kilometerheffing te verwerken in de brandstof. Diegenen die veel rijden betalen zo ook veel meer dan diegenen die minder rijden en op die manier betalen de toeristen uit het buitenland ook gewoon mee, net zoals wij meebetalen aan die autobahnvignetten in Oostenrijk en Zwitserland.

Kost een hele klap minder om dit te realiseren. Niet eerst nog drie extra onderzoeken nodig, geen extra kastjesaanschaf, geen extra electronische onzin die plat kan liggen bij een stroomuitval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet slim. Het is nl nooit slim om een ongewenste ontwikkeling aantrekkelijker of gemakkelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee want een TomTom is vaak mobbiel dus valt hij uit een auto te halen die reid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kastje van de RDW kan je toch ook loskoppelen of een kabeltje doorsnijden?
best een goed idee wel:)

wel verplicht maken om bij je te hebben, anders betalen de goedwillenden weer meer om de ontduikingen van de fraudeurs op te vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ........ geweldig idee, ... jij bent ook slim, ... als die km heffing er werkelijk moet komen, { niet mee eens} .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de verschillende systemen het heffen van een km-heffing veel te ingewikkeld maken. Vergelijk het met de verschillende besturingssystemen voor computers. Daarnaast vermoed ik dat het veel te fraude gevoelig is. Een veel simpeler systeem met een kaartje met een chip die gelezen kan worden door een portal lijkt mij het meest eenvoudig.