Mag ik als 17-jarige een eigen auto?

Vanaf november dit jaar mag je op je zeventiende beginnen met auto rijden. Je mag dan met een begeleider als passagier rijden. Je moet begeleiders opgeven en die moeten voldoen aan een aantal voorwaarden. Maar ik kan nergens iets vinden over de auto waarin je rijd. Vandaar mijn vraag: Mag ik als 17-jarige een eigen auto kopen, op naam zetten en verzekeren, vanaf november?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Neen, je kan alleen een auto bezitten als je daar een geldig rijbewijs voor hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mijn info moet je eerst wel examen doen en een rijvaardigheidsbewijs hebben.
Dit schijnt dan wel vanaf je 17e te kunnen.
Ik ben benieuwd hoe dit alles uitpakt.
Vroeger mocht je ook al lessen vanaf je 17e maar dat is weer teruggedraaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je er gewoon een kopen, je mag er alleen nog niet in rijden. Ik weet niet of ze moeilijk zullen doen bij het overschrijven of verzekeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.
Je kunt hem ook verzekeren je mag er alleen niet in rijden.
Je moet je legitimeren bij het overschrijven maar dat kan ook met een paspoort.
Of er beperkingen komen qua verzekering bij rijden onder begeleiding (voor iedereen) is nog niet zeker