Hoe kan ik mijn iphone/ipod aansluiten op de radio in mijn Peugeot 807?

Ik heb een Peugeot 807 (2003) met een standaard Clarion (type RDS3) radio-cd-speler. De radio maakt gebruik van het centrale display, welke dus ook gebruikt wordt voor allerlei andere informatie.
Er zit geen aux-ingang op mijn radio en deze zomaar vervangen kan ook niet, omdat de electronica de radio nodig schijnt te hebben voor de aansturing van het centrale display. Ik werk momenteel met een fm-transmitter; dat werkt, maar dat is toch behelpen.

Heeft iemand een idee op welke wijze ik mijn iphone/ipod aan kan sluiten? De radio vervangen zou voor mij best een optie zijn, maar dat kan natuurlijk alleen maar als de rest het goed blijft doen. Oh ja: voor de bediening van mijn radio maak ik momenteel gebruik van de standaard stuurbediening; dat wil ik natuurlijk ook graag behouden!

Of moet ik toch gewoon op zoek naar een andere auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Antwoorden (4)

Zonder aux of usb aansluiting wordt het moeilijk. Wat bij dit type volgens mij wel kan is verbinden via Bluetooth, maar dat weet ik niet zeker. Een andere radio is wellicht een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet deze streaming audio aankunnen via bluetooth. Dat is volgens mij geen functie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet ook niet zeker of het kan, maar een audio specialist kan hierover uitsluitsel geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze radio onsersteunt geen Bluetooth.
Als je de radio vervangt zal de stuurbediening mogelijk niet werken, tenzij de fabrikant van de nieuwe radio hiervoor een interface biedt. De display zal waarschijnlijk wel werken, maar geen radio informatie doorgeven. Ook dit is een aparte interface. Ik heb dit ook met mijn vorige auto gehad (renault), waarbij ik de fabrieksradio heb laten vervangen door een Pioneer BT-X1 navigatie en multimediaysteem. Deze had een component voor de stuurbediening en een component voor bluetooth en een voor mijn ipod. Dat werkte goed, maar ik had geen radiodisplay meer op het normale display.

Als je geen AUX hebt wordt het lastig. Via de 3 in 1 ipod carkit kan je dit wel oplossen, dit werkt via een FM transmitter en dat is verre van optimaal.

Aan de voorkant van je radio zit geen AUX ingang zo te zien. Heb je de achterkant al bekeken?

Omdat je auto nog niet zo oud is kan je het beste bij een Peugot garage informeren of er betere radio's voor je auto zijn waarbij je een ipod kunt aansluiten en waarbij de bediening het blijft doen. Ik zou je adviseren om daar eerst eens te informeren. Dat is geodkoper dan een nieuwe auto.

Toegevoegd na 2 minuten:
Andere optie is een gespecialiseerde car audio winkel. Die weten zelf vaak precies wat mogelijk is (ze hebben mij ook geadviseerd) en zijn goedkoper dan de garage zelf vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achterkant heeft geen aux. (wel een ingng voor een ce wisselaar). Een FM-transmitter heb ik, maar dat werkt juist niet lekker. Wellicht is het antwoord van de car audio dealer wel de beste (maar ik had gehoopt met een briljant antwoord het wellicht zelf op te kunnen lossen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FM transmitters zijn verre van optimaal. Ik denk echter dat er best veel mogelijkheden zijn om de autoradio te vervangen voor een ander model met meer mogelijkheden, waarbij de bediening in tact blijft. Ik heb hier zelf ook ervaring mee en de car audio shop waar ik naar toe ben gegaan bevestigde dit ook. Ik adviseer je in ieder geval om twee bezoeken te plegen: 1. De Peugeot dealer
2. gespecialiseerde car audio winkel (niet halfords) die zelf inbouwen. Mocht je in de buurt van Bergen op Zoom wonen, dan heb ik een perfect adres voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geregeld in de buurt van Bergen op Zoom! Als je een naam hebt, dan ga ik even contact opnemen!
Ik gebruik m'n ipod via bloutute in auto radio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat de opvolger van bluetooth?
Via je sigarettenaansteker. Hierin stop je een apparaatje dat het Ipod signaal uitzend op FM frequentie. Dit signaal wordt gewoon via je FM radio opgepikt. Je kunt deze apparaatjes zowel met als zonder SD kaart kopen. Nut van een SD kaart is dat je ook MP3-tjes af kunt spelen. Prijzen tussen €25,- en €40