Wat betekent rijklaar maken?

Wat doet een garage precies als ze het hebben over het rijklaar maken van een nieuwe auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.7K

Antwoorden (5)

Dan zorgen ze dat alle papieren in orde zijn er olie en benzine inzit en alles gecontroleerd. Zodat je zo weg kunt rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierin zitten de kosten voor het kenteken op naam zetten, de auto transport van de fabriek naar de dealer en een z.g. nulbeurt, hierbij worden alle vloeistoffen gecontroleerd, gekeken of alles vastzit en de bandenspanning gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rijklaar maken komt uit de motor industrie. motoren worden altijd in kratten afgeleverd (als ze nieuw zijn). ze moeten dan uitgepakt worden, bepaalde onderdelen (stuur, spiegels, koffers etc) moeten dan worden gemonteerd. ook moet er natuurlijk olie in, benzine etc. ...

dat heet rijklaar maken. als het gaat om tweedehands voertuigen, dan is rijklaar maken bonus voor de zaak. want behalve een beetje poetsen en wat benzine er in doen, doen ze niet veel! het voertuig staat immers op kenteken. en dat hoeft geen honderden euro's te kosten!

let wel, als ze een afleverbeurt geven dan is dat een ander verhaal, al vind ik dat iets wat te koop staat gewoon in goede staat moet zijn zonder dat je daar extra voor betaalt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijklaar maken en een afleveringsbeurt word vaak als het zelfde gezien, een goede garage doet alles wat er moet gebeuren, zelfs een distributieriem en grote beurt als dit nodig is, en dat allemaal voor de zelfde "rijklaarmaak prijs" Als je een auto koop zal hij echt wel in goede staat zijn maar de extratjes zoals een afleveringsbeurt betaal je extra.
Je kan er ook voor kiezen om het niet te doen. Als je boodschappen doet in de supermarkt kost het plastic tasje ook extra!
Extra geld van je plukken:
banden oppompen
olie, koelvloeistof ruitensproeier bijvullen
kenteken overschrijven
en als je geluk hebt volle benzine tank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sherpa , 'n super antwoord ! Zie ook mijn reactie .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe denken jullie dat die monteur die dit allemaal doet betaald wordt? En hoe wordt het pand betaald?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marcel001 dat kan toch gewoon in de aankoopprijs meegenomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan maar dan wordt de aankoopprijs natuurlijk hoger. En iedereen wil stunten dat zij de laagste prijs hebben en je kan er ook voor kiezen om hem zo mee te nemen zonder afleveringsbeurt
Ik koop altij d gebruikte auto's . Maar heb 1 keer 'n nieuwe gekocht omdat die nog niet gebruikt aangeboden werd . Ik heb tegen de dealer gezegd : ik betaal geen rijklaar kosten , ik neem hem ZO mee , en anders gaat het feest niet door . Dat hadden ze nog nooit meegemaakt . Ik heb zelf meer dan 20 jaar 'n autobedrijf gehad . Ik heb de auto gekregen zonder die poespas kosten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is die auto dan in nederland gekomen,daar zitten toch ook kosten aan die de dealer echt niet zelf zal betalen. Dus ze hebben het op een andere manier voorgerekend maar je heb die kosten toch echt zelf betaald. Ik ben het wel met je eens dat je kan besparen op het poetsen van de auto en de nulbeurt.