Wat is een leuke zuinige, goedkope auto met goede kwaliteit als je hem 2de hands wil kopen?

Ik ben aan het kijken voor auto op marktplaats, maar vraag me af welke auto's (zuinige) goede kwaliteit hebben.
Want ik weet bijvoorbeeld dat opel corsa's veel roesten en als ik een 2de hands opel corsa koop kan ik er van uit gaan dat hij daar snel op afgekeurd zal worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
8.3K

Antwoorden (9)

Ik ben altijd een grote fan geweest van Suzuki Swift, de oude zijn niet zo zuinig maar vanaf 1993 valt dat mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een toyota starlet ze zijn wel relatief duur in aanschaf maar vedder zijn ze zeer betaalbaar een zeer goed. (onverwoestbaar is een groot woordt, maar het komt er aardig dichtbij!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ja voor mijhet zelfde, ik rij ook in een 740 maarjha in de vraag stond goedkoop XD
Starletjes hebben voor een niet-knutselaar inmiddels wat teveel onderhoud nodig, maar met een ongeveer 10-12 jaar oude Toyota Yaris doe je een goeie aankoop.
Het zijn wellicht niet de allergoedkoopste auto's maar Toyota's hebben een behoorlijk vaste marktwaarde, en daar koop je dan ook wel een stuk kwaliteit en betrouwbaarheid voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik mee eens! De toyota is ook een favoriet van mij. Rijdt Heerlijk en is redelijk zuinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben jaren Starletjes gereden, tot ze inderdaad van ouderdom toch wat begonen te roesten, en zijn een paar jaar terug overgestapt op de Yaris. Als ik mijn best doe, rijdt het beessie (uit 2000!) 1 op 25, op korte stukjes haalt-ie de 1 op 19 zeker. Heerlijk autootje met weinig onderhoud en altijd rijden gewoon.
De toyota starlet is al genoemd.

Verder zijn de meeste kleine japanse merken zuinig en van goede kwaliteit! (mits ze goed onderhouden zijn)

Een volkswagen polo is iets minder zuinig dan een jap. maar staat wel sterk.

Het belangrijkste is de onderhoudshistorie! Is het onderhoud van een auto up to date, dan kun je er nog veel plezier van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet ook mazda niet.
Mits goed onderhouden, zijn ze niet stuk te krijgen.

Mitsubishi colt is ook nog wel een aanrader vindt ik, oerdegelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een Citroen AX van het 2e of 3e type (vanaf '91). Ze kosten in aanschaf bijna niks, in wegenbelasting ook weinig en in onderhoud zijn ze ook heel goedkoop.
Deze types hebben ook weinig last van roest (het 1e type had dit nog wel..) en de motoren zijn oersterk.

Toegevoegd na 6 minuten:
En ze zijn ook zuinig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Citroens hebben nogal de reputatie dat ze uit elkaar vallen, en jammer genoeg is dat ook waar.
Opgepast, kleine autootjes van de jaren '90 zijn weliswaar goedkoop en sommige (de japanners) zelfs betrouwbaar. Maar 1 ding wordt hier vergeten : de passieve veiligheid (crashtest)! Die laat bij die autogeneratie veel te wensen over en met al die grotere en modernere autos in het straatbeeld kan je best geen ongeval hebben. Betrouwbaarheid is goed maar de stevigheid van een koetswerk is minstens zo belangrijk vandaag de dag. (mijn echtgenote had zo bv een licht ongeval met een Ax tegen een moderne C3 : van de AX bleef niks meer over, de bestuurder van de modernere C3 had geen schram...) Opteer daarom voor b.v.: een Citroen C3, Xsara, Xantia, Peugeot 306,406, en andere soortgelijken van begin de jaren 2000. Voor de Japanners moet je wachten tot de modellen van ongeveer 2004 eer ze even stevig werden.
En vergeet nooit : een menseleven heeft geen prijs !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een enorm groot fan van Ford! Koop een ka! Goedkoop & goede kwaliteit. Vaak goed uitgerust vanwege de lage prijs! En ziet er ook nog eens goed uit! Eentje van bijv. het jaar 2000 krijg je voor 3000€ met airco en radio/cd-speler!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb sindskort een Seat marbella uit 1991, rijden gemiddeld ongeveer 1:16 - 1:18 en goedkoop in wegenbelasting en verzekering.
zijn betrouwbare auto's en als ze alsnog stuk gaan zijn de onderdelen goedkoop te verkrijgen.

ook is een fiat panda een goeie optie.
Bronnen: