BMW 1 serie chiptuning. is dit gezond? en merk je een groot verschil?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om een bmw 1 serie 1.8 diesel uit 2006

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (5)

Gezond als in goed voor het milieu? Dat kan, er zijn chiptuners die hem zuiniger maken, als je hem sneller wil hebben zal dit niet zo geweldig zijn voor de natuur en je merkt wel verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn de voordelen van chiptuning?
Groot voordeel van een tuning is de radicale toename van de motorprestaties van uw auto. Het gaat om een toename van 15% tot 40% van het standaardvermogen (PK’s) en 20% tot 50% van het standaardkoppel (Nm).
Een tweede voordeel, bij dieselmotoren, is de vermindering van het brandstofverbruik. Onder vergelijkbare rij omstandigheden neemt het verbruik met 10% af.
Voor wie is chiptuning interessant?
Eigenlijk voor iedereen! Voorwaarde is natuurlijk wel dat uw auto voorzien is van een motormanagementsysteem (ECU).
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Ja, beetje de reclame van een bedrijf overnemen die autos chiptuned. Lekker objectief! 40% toename van het aantal PK, en gij gelooft dat?
paulus811
13 jaar geleden
ik zie op ziptuning dat het vermogen van een 1.8 TFSI stijgt naar 169KW, vind ik heel behoorlijk. 196 lijkt me met alleen een chip lastig, maar kennelijk zijn audi motoren flink te tunen. Mijn buurman heeft een RS6, die kan van 579 naar 701PK. Ik loop gelijk even bij m langs....
Ligt der ook aan wat voor 1 serie ?? Maar je gaat dat
zeker merken mits het profecioneel word gedaan gr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de motor. Bij een 3.5 zescilinder (135) zal je het beter merken dan bij een 1.6. En als je het goed laat doen, zal de chiptuner ervoor zorgen dat het gezond blijft. Chiptunen is wel nice, hele goede prijs/vermogen combinatie. Een turbo of luchtfilter is al wat duurder per pk. Denk alleen niet dat je een turbo op een bmw kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zult er niet egt veel van merken maar maakt wel iets uit
maar gaat er niet meer of minder van zuipen