Vanmiddag reden we over de weg en toen stond er een bord aan de weg: Zet uw navigatie uit. Waarvoor moet je die uitzetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Het beste antwoord

Omdat er blijkbaar iets veranderd is in de situatie daar en je met je navigatie figuurlijk het bos in wordt gestuurd. Je moet dus even goed op de borden letten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit doen ze bijv bij een omleiding:

Vraag: Wanneer moet ik de bebording of mijn navigatie volgen?
Antwoord: Normaliter kunt u altijd de aanwijzingen van uw navigatie volgen. Maar in de meeste navigatieapparatuur zijn omleidingen niet opgenomen. Zodra borden met een omleiding uw wegen doorkruisen, kunt u daarom beter die borden met omleiding volgen en uw navigatie uitzetten.
http://www.delft.nl/Inwoners/Bereikbaar_Delft/Servicekolom/Direct_naar/Veelgestelde_vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar daarom hoef je hem toch niet uit te zetten?
Kunnen ze beter zeggen uw navigatie werkt hier niet, dan had ik het gesnapt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben het ook met je eens maar dat is vast teveel tekst op het bord ;)
Amadea
12 jaar geleden
Omdat Rijkswaterstaat heeft ervaren dat het tot gevaarlijke situaties lijdt is het beter dat automobilisten op de borden letten, en is de oproep de tomtom uit te zetten effectiever. http://nos.nl/artikel/76924-navigatie-uitzetten-bij-eindhoven.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij centrum Dordrecht vorig jaar hadden ze wel duidelijk borden. Weet niet meer precies wat er stond, maar er werd aangeraden niet de aanwijzingen van de navigatie te volgen wegens omleiding. maar je was niet verplicht hem uit te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Lorre ook niet -verplicht- was om de navigatie uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er stond een geel bord met de tekst :
NAVIGATIE UIT! Ik vond het onduidelijk, dacht dat het iets met stralingen te maken had. Ze waren niet echt aan het werk en het was ook geen nieuw aan gelegde weg ofzo. Het stond zelfs nog een keer in het engels aangegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar reed je nu precies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwolle-Ommen(Overijssel)
Ze zijn daar wel bezig met de wegen, maar volgens mij niet extreem dat die route niet klopte, maar kan zijn dat er verderop wegen afgesloten waren en dat ik net geluk had. Er is een nieuwe weg richting Hardenberg gelegd.
Maar die is al een tijdje klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we gaan allemaal even kijken ;-) trouwens dit soort vragen kan je ook stellen bij rijkswaterstaat.nl

Andere antwoorden (6)

Zoals bijvoorbeeld bij Utrecht zijn alle wegen verandert er is een tunnel gekomen en wegen zijn verlegd. De navigator is nog niet op de hoogte van deze veranderingen en zou je dus het weiland of de verkeerde weg op sturen.
12 jaar geleden
dan is er op de plek waar je rij iets veranderd en dan kan je hem beter uitzetten want dan werk je navigatie toch niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Navigatie is een mooi hulpmiddel!
Maar zodra er een verandering in de situatie is, zul je weer zelf op de borden en aanduidingen moeten letten!

Het is namelijk zo, dat er mensen zijn die blind vertrouwen op hun navigatie, en dat kan leiden tot levensgevaarlijke situaties!

Zodra iedereen gewoon zelf op het verkeer en de borden gaat letten zonder hun navigatie volledig te vertrouwen, dan zullen die borden overbodig worden.

Maar helaas zijn er mensen die blind "varen"op hun navigatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom uitzetten?
Omdat er schijnbaar een dergelijke wijziging is aan de infrastructuur ( al of niet van tijdelijke aard ) die mogelijk nog niet doorgevoerd zijn of niet worden doorgevoerd op dergelijke digitale kaarten.

Omdat een mens een gewoonte dier is en ondanks dat er aanwijzingen dmv borden worden gegeven toch nog steeds simpel of domweg blindelings hun navigatie volgen.
Om dit soort capriolen te voorkomen adviseert men om de navi uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel simpel. Omdat je anders een totaal verkeerde afslag op rijd. Hierdoor moet je voordat je een onbekende reis gaat maken, altijd ook ff de kaart de bij pakken. Ze zijn overal aan de weg bezig en hierdoor is hè navigatie nooit helemaal, 100 procent up to date.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je navigatie is maar 1 jaar geldig, als er nieuwe wegen gekomen zijn staat het er nog niet op, kijk maar eens naar de nieuwe wegen van bij Eindhoven, ikzelf ging daar helemaal verkeerd, de afslag was weg. Ook beetje boos op tomtom want ik heb geschreven en ik moest voor ongeveer 60 euro een nieuwe update doen en die is maar voor 1,5 jaar, ik denk maar gewoon weer een wegenkaart kopen(een recente dan) want na twee jaar een update kopen kan ik beter een nieuwe navigatie kopen hahaha