heeft de krukas sensor ook met de sleutel te maken?zou hij ivm staan met een alarmsleutel van de mercedes??

Toegevoegd na 4 uur:
als die krukassensor stuk is zou t dan kennen dat daarom mijn auto niet start.hij gooit hem wel gewoon rond maar slaat niet aan en na een paar uur stil te laten staan start hij weer wel.wat zou dat dan zijn.hij heeft dit probleem zo maar eens een keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, in je sleutel zit meestal een chip die reageert op je startonderbreker waardoor je auto alleen met de sleutel met zo'n gesynchroniseerde chip start.
De krukassensor meet alleen de stand van de krukas en geeft dit door aan de ecu ( electronic control unit) van de motor. En dit heeft te maken met je motormanagment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een defecte krukassensor geeft als kladt dat de motor wel ronddraait maar niet aanslaat. De krukassensor is de belangrijkste sensor voor het aanslaan van de motor.
Bij een storing in het chipje in de sleutel (immobilizer systeem) zal de motor aanslaan en na twee seconde weer afslaan.
Dus bij jouw auto zal eerder de krukassensor kapot zijn als de chip in je sleutel. Maar wat ook regelmatig zulke storingen geeft is een achteraf ingebouwd alarm, na een aantal jaren kunnen deze storingen geven. Hiervoor zal de oplossing zijn, alarmkast uitbouwen en de onderbrekingen doorverbinden.