Waarom moet het zo lang duren voordat je je rijbewijs op kunt halen?

Vandaag rijbewijs gehaald. als ik hem meteen wil hebben dan moet ik 40 euro exstra betalen.
waarom moet het nou allemaal zo lang duren? geld klopperij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Het beste antwoord

Dit is gewoon geldklopperij.
Waarom zouden de adminstratiekosten nodig zijn?
Die mensen krijgen hun salaris toch wel.
Even iets invoeren en klaar toch?

Ik weet zeker dat het gewoon profesionele ambtenaren zijn.

Waarom?
Wat ik net zei, en ze willen gewoon eraan verdienen.
Bij het ziekenhuis is het pasje toch ook binnen een paar seconden gemaakt?
Waarom zou dat normaal bij een rijbewijs niet kunnnen?
Ik baalde er ook van toen ik geslaagd was..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door de administratie en registratie duurt het gewoon een paar dagen. Met een beetje geluk heb je het vaak al na 3 dagen, dus in principe hoef je nu ook niet echt lang te wachten.
Misschien zou het ook sneller kunnen, maar dat gebeurd nu eenmaal niet. Gewoon je gemak houden en als je het straks hebt: "Veel succes"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn standaardafhandelingsprocessen waardoor gewoon een aantal rijbewijzen tegelijk lopen.

Als je met spoed hem hebben wilt, dan moet elke handeling, voor elke administratieve stap, apart voor jou worden uitgevoerd ipv een aantal tegelijk. Elke keer jouw rijbewijs naar de volgende afdeling brengen, eenzovoorts. Dat kost menskracht en extra tijd. En dat moet je dan betalen. Ik denk dat 40 euro nog meevalt ook eigenlijk, ik denk dat de werkelijke meerkosten hoger liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder dat laatste zinnetje had ik een +je gegeven, want ik denk dat ze 't toch een beetje kunstmatig hoog houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verdiep je dan maar eens in *ALLE* maandkosten die ze voor rijbewijzen maken:
- personeel
- gebouwen
- apparatuur
Alleen direct aan rijbewijzen gerelateerde kosten natuurlijk, dus personeel alleen de tijd dat ze met rijbewijzen bezig zijn, in *die* periode het gedeelte van gebouwkosten, etcetera. en deel het totaal aan kosten door het gemiddelde aantal rijbewijzen dat ze verlengen per maand. ik garandeer je dat je (veel) hoger uitkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm En dan is Nederland nog goedkoop, ga maar eens naar Italie, daar ben je minimaal 4x zoveel kwijt. Ook Engeland, Frankrijk en Zweden zijn veel duurder. En dat zijn alleen nog maar een paar landen waarvan ik het uit mijn hoofd weet.
Als iemand zich al druk maakt voor 40 euro voor zijn eerste rijbewijs, hoe druk moet hij zich dan wel niet maken als hij voor het eerst gaat tanken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ook gewoon logisch is. Voor dat geld gaan ze dingen VOOR JOU doen die anders niet nodig waren. Dan kon je rijbewijs gewoon met de stroom rijbewijzen mee, maar nee JIJ wilt dat het sneller gaat, dus ze moeten gaan lopen, dingen apart leggen, minder efficient werken, om JOUW rijbewijs zsm af te hebben. En dat kost geld. Is het dan logischer als alle andere inwoners van je gemeente die extra kosten moeten betalen omdat JIJ zo'n haast hebt? Dacht het niet....
Omdat die dingen tegenwoordig extern gemaakt worden?