Zitten bij een auto met een rechts stuur de pedalen ook andersom?

Dus is links gas en rechts rem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
43.2K

Het beste antwoord

Pedalen zijn gelijk als in W europeese auto. Maar schakelen is wel anders. Links vooraan 1e versnelling is opeens links van je af.

Ga je in een 'engelse' auto rijden, plak een pijl welke naar links wijst op je stuur of dashboard. Erg handig bij rontondes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee! De pedalen blijven gelijk.....!

Toegevoegd na 2 minuten:
De situering van de schakelpook wijzigt t.o.v. de bestuurder overigens wel....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, gas en rem en koppeling zitten op dezelfde plek. Wel vreemd om met de andere arm te moeten schakelen overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar altijd beter dan met je andere voet afremmen... Dat gaat niet soepeltjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 jaar in een Engelse bus gereden voor werk. Na een maand was ik helemaal gewend aan alles, inclusief het met je linkerhand schakelen. Ook op het 'vasteland' rijden, waarbij je dus aan de bermkant zit geen enkel problemen mee gehad. Het was net alsof ik iets extra's had geleerd, waarbij ook het weer terug 'schakelen' naar de gewone "left hand drive"moeiteloos ging. Is dus gewoon te leren.
Voorwaarde is dat je er wel rustig aan moet kunnen wennen. Dat was bij mij anders, ik kreeg de bus in London en moest er gelijk mee wegrijden in het drukke verkeer en dacht dat mijn einde snel nabij was - wat een hel de eerste dag!
Pedalen hebben een zelfde plek en zelfs de versnellingen zitten op dezelfde plaats. Als je er voor het eerst mee moet rijden geeft dat een vreemd effect.