Waar moet de versterker aan voldoen voor de Rockford Fosgate rfp 3210?

Ik ben nog op zoek naar een versterker die overweg kan met:

Rockford Fosgate RFP3210

Specificaties:

Impedance 4 ohms
Ideal Sealed Box Volume (cubic feet) 0.75
Ideal Ported Box Volume (cubic feet) 1
Dual Voice Coil Yes
Sensitivity 85 dB at 1 volt
Frequency Response 30 - 200 Hz
RMS Power Range (Watts) 400
Peak Power Handling (Watts) 800
Top Mount Depth (inches) 5 3/4
Bottom Mount Depth (inches) N/A
Cutout Diameter or Length (inches) 9 3/16
Vas (liters) 32
Fs (Hz) 30
Qts 0.49
Xmax (millimeters) 13

Het is een dual voice coll woofer.

Toegevoegd na 34 seconden:
Wat kunnen jullie mij aanbevelen? Hij hoeft verder geen andere speakers aan te sturen want die hebben een eigen versterker.

Toegevoegd na 20 minuten:
Zou de Alpine MRP-M450 er mee overweg kunnen? Die kan 400W RMS @ 2 ohm. Als ik dan mijn woofer parallel aansluit kom ik ook op 2 ohm uit. In serie zou het 8 ohm zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik zou inderdaad voor een versterker gaan met 400W RMS op 2Ohm omdat de impedantie van de speaker feitelijk gezien niet 4Ohm is maar 2x2Ohm.

In dit geval zou de Alpine voldoen aan jouw eisen.

Rockford levert zelf natuurlijk ook versterkers die perfect aansluiten op jouw Sub (Punch 3). Je kunt dan bijvoorbeeld kijken naar de P500-1bd.

In ieder geval (voor optimaal geluid/Db) een versterker met minimaal zelfde RMS of meer, zodat deze niet overbelast raakt en je de volle mogelijkheden uit je Sub kunt halen.

Als de subwoofer nog ingebouwd moet worden in een kist (wat voor 100% beter geluid zorgt) kun je op de website van Rockford (zie Bron, en dan bij BoxAdvisor) kijken of op 12vhifi voor extra info.