Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden de kaartjes in de parkeergarage meerdere keren gebruikt, of worden ze na gebruik weggegooid?

Ik vroeg me dat vandaag af. Er zit zo'n soort magneetstrip op, en dat lijkt me best duur om te maken.

Toegevoegd na 10 uur:
Met magneetstrip bedoel ik zo'n zwarte brede streep op de achterkant van het kaartje. Ik meen dat die magnetisch is om gegevens te kunnen vasthouden. Het is zeker geen chip.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
601

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

In alle parkeergarages waar ik kom, zit er geen chip op het kaartje, maar wordt er gewoon ter plekke een barcode op geprint. Dat kaartje is na gebruik waardeloos, door die barcode, en kan gewoon bij het oud papier.

Maar het is natuurlijk goed mogelijk, dat jij in een parkeergarage komt, waar een ander systeem wordt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De magneetstrip wordt meestal gebruikt in parkeergarages met gecontroleerde toegang: je hebt je kaartje nodig om terug de garage in te komen. Zo wordt voorkomen dat de garage wordt gebruikt als slaapplek door daklozen.
De parkeergarages/plaatsen waar ik kom en moet betalen, die met dit systeem werken, hebben allemaal kaartjes met barcode. Nog nooit magneetstrip tegen gekomen.
En inderdaad, die kaartjes verdwijnen bij het oud papier.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
De kaartjes in parkeergarages worden eenmalig gebruikt!
Het streven is om binnen enkele jaren de betaling geautomatiseerd te laten verlopen via chipknip of bankpas! Hierbij is dus je bankpas tevens je inrij en uitrijkaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in het gooi heb ik vernomen dat de parkeerwachter de kaartjes mee naar huis neemt en het huis er mee aan het behangen is........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals een bekend/berucht politicus ook zegt "ik spreek alleen maar de waarheid" .
Bij ons in de parkeergarage krijg je ze terug. En er zit inderdaad een magneetstrip op, die moet je langs zo'n kastje halen als je de parkeergarage weer in wilt. Dus bij ons kan het niet. Denk ook dat ze maar 1x worden gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding