Koopt een auto dealer een auto zonder het 3e deel van het kenteken?

Als je een auto koopt bij een dealer en alles is rond is het dan mogelijk dat er een auto aangekocht is zonder deel 3 waardoor de levering vertraging op loopt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
ronron1212
11 jaar geleden
wat bedoel je met vertraging

Het beste antwoord

Ja dat kan. De voornaamste reden is dat de auto is ingeruild en dat er door een lening de auto nog niet overgeschreven kan worden (deel 3 dient namelijk als onderpand voor de bank). De garagehouder zou dit echter wel moeten melden dat de levering vertraagd wordt.
Een goede garagehouder zou de auto echter alleen verkopen als hij er zeker van is dat hij dit overschrijfbewijs ontvangt.

Maar het gebeurt wel eens. Helaas moet de kopende partij wachten op het overschrijfbewijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een auto kan pas overgeschreven worden als deel 3 aanwezig is.
Dit kan zeker de koop vertragen indien deze opnieuw moet worden aangevraagd bij het RDW.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel 3 moet altijd aanwezig zijn, anders kan er vrij weinig met de auto gebeuren