zijn er mensen die al eens een bekeuring hebben gehad omdat er geen mistlicht op de aanhanger zat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Nee, maar ik heb dan ook nog nooit met een aanhanger in de mist gereden.
Zit me trouwens wel af te vragen waar dat mistlicht op dat ding dan eigenlijk zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is verplicht een mistlamp erop te hebben zitten ook al is het niet mistig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.weetjewel.com/aanhanger_mistlamp.htm kijk hier maar eens op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me zelfde gevalletje als dat je verplicht bent legitimatie bij je te hebben. Doe je niets verkeerds, dan hebben ze ook geen reden om te vragen om je legitimatie.
Als het hartstikke zonnig is, hebben ze ook geen reden om op mistlampen te controleren.
Op ieder rijwiel na 1996 dat harder kan dan 45 km per uur moet een mist achterligt zitten. En een aanhanger is een rijwiel...

De enige manier waarop je hiervoor bekeurd bent is dat je met een minder zicht dan 50 mtr. met de aanhangwagen achter je auto hebt gereden. Of dat ze je voor een ander twijfelachtig punt voor een inspectie van de aanhangwagen...