Waarom heb je na het tanken van diesel vieze handen?

En dan bedoel ik niet de geur maar echt de diesel op je handen. Na het diesel tanken maak ik met een doekje m'n handen schoon, met benzine nooit last van gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor alle tips over wegwerphandschoentjes, haha, maar die hangen niet bij de goedkope pomp waar ik tank, wel doekjes.
Maar ik vraag me dus af waarom je handen van diesel viezer worden dan van benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip: gooi een paar werkhandschoenen in je auto: probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die wegwerphandschoenen mis ik ook wel eens bij sommige pompen.
Maar als ik bij een pomp kom om te tanken ,en ze hangen er wel.
Dan pak ik er altijd wat meer af.
Want met dat papier dat is allemaal niks.

Het beste antwoord

Benzine verdampt aan de lucht, diesel niet. Het kookpunt van diesel ligt vrij hoog, dus aan het handvat zit altijd wel een beetje diesel die door de afdichtingen van het handstuk van de slang lekt, en daar lekker blijft zitten wachten om jouw handen weer te doen stinken tijdens het rijden.
Gewoon even plastic handschoentje aandoen, of een papiertje tussen je handen en het handstuk doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet gewoon die wegwerp handschoenen die er bij hangen gebruiken dan stinken je handen ook niet... Diesel heeft een hogere ontbrandingstemperatuur dan benzine. Het heeft ook een visceuzer dan benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oftewel er zit meer olie in diesel als in benzine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je diesel tankt moet altijd handschoenen aan doen.
De verbrandingstemperatuur van diesel is lager dan van benzine.
In diesel zit veel meer vet,vandaar dat het minder snel vervliegt dan benzine.
Het vet ,,of de oliedelen die erin zitten blijven op je handen plakken.
Je moet ze er echt af wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch nog een volledig antwoord...
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje ASB.
Je bent zo,n beetje Allround.,aan je profiel te zien.
Omdat de slang / handle vies zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, die zijn bij diesel viezer dan bij benzine. Maar hoe komt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Wannabee, Nee, dat was de vraag niet. De vraag was waarom je vieze handen krijgt. Niet hoe het komt dat de handle / slang zo vies zijn. Deze reactie is vriendelijk bedoeld hoor! :-)