Zijn er goede tips voor de vragen over gevaar herkenning bij auto theorie B

De vragen over kennis van het verkeer kom ik makkelijk doorheen. Juist de vragen die je alleen kunt beantwoorden met remmen, gas loslaten of niets doen zijn bij mij het probleem.
Zelfs mijn rij-instructeur zegt dat deze vragen eigenlijk beter een filmfragment hadden kunnen zijn om het beter te kunnen beoordelen. Ik begrijp zelf natuurlijk ook dat goed oefenen een belangrijke onderdeel is om het onder de knie te krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer in je hoofd de situatie om te draaien. Als jij de persoon was die wil oversteken, zou je eht prettig vinden als de auto zou remmen? Heb je als overstekende partij voorrang? Als je vanuit de andere kant kijkt, heb je vaak meteen een idee: Oh, dat is een gevaarlijke situatie. Vervolgens de verkeersregels er op los laten & gezond verstand gebruiken.

Vooral veel logisch nadenken :) Een paar oefententamens maken en goed naar je fouten kijken. Vaak is het logisch wat je moet doen, maar af en toe willen ze dat je gas moet los laten terwijl jij remt, etc etc. Ook kan je onthouden dat er weersomstandigheden zijn waardoor je anders moet reageren, bijvoorbeeld in de sneeuw niet remmen (ivm gladheid). Je hoeft maar de helft goed te hebben, dus kijk vooral goed naar het plaatje en beslis dan wat jij het meest logische antwoord vindt.

Hai, Hier is een makkelijke ezelsbruggetje: Remmen - wanneer er gevaar voor je is: - Drempel voor je : Remmen - Tegenliggers voor je : Remmen - Fietsers voor je : Remmen - Bij tegenliggende vrachtautos maakt niet uit hoe ver ze zijn : Remmen - Zicht wordt belemered voor een bocht : Remmen - Twijfel : Remmen Gas los - gevaar in de verte: - Bocht in de verte waar niks is - gas los - Drempel in de verte - gas los - Waarschuwingsbord in de verte - gas los - Tegenliggers in de verte - gas los - Besneeuwde weg met tegenliggers in de verte - gas los Niets - gebeurt er niets, zie je niets, doe je niets: - Als de snelheid 20 km/u is dat meestal niets doen. P.s. ik raad aan om de bron te raadplegen, 2 minuten video, zeer handig.

Bronnen:
https://www.youtube.com/watch?v=-x8CF6AbjII

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100