Op welke kleur auto zie je het minst snel dat 'ie vies is?

We hebben altijd een antraciete-achtige kleur als we een auto uitzoeken. Nu eens tijd voor iets nieuws, maar wel iets wat je niet iedere week hoeft te wassen... (beetje lui)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
16.8K

Het beste antwoord

Hallo Iamback,

De kleuren waarop je het minst snel ziet dat hij vies is zijn : De lichte metallic kleuren zoals champagne ,lichtblauw,lichtgroen.
Dit zijn zegmaar "zilvere" kleuren met net een beetje bruin, blauw of groen erin.

Succes met uitzoeken,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Donkerblauw verhult zeer goed

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens: Niet tegen herfstblad.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind lichtgrijs (zilverachtig) altijd zeer goed het vuil verhullen. kijk, nu met pekel en sneeuwresten is het moeilijker. maar op auto's met deze kleur is een laagje vuil van zand of andere viezigheid vrij slecht te zien. vanwege de lichte kleur lijkt een zilverkleurige auto altijd nog vrij fris, ondanks dat er soms een vuillaag overheen zit.

maarja, op een gegeven moment zul je toch echt een keer moeten wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan voor zilver-grijs metallic, daar zie je echt niet gauw iets op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik ook en is nog een mooi kleur ook
Het vuil van de straat is meestal zwart of juist wittig. Dan zijn respectievelijk witte en zwarte auto's niet aan te raden. En bij uitbreiding ook licht en donkergekleurde auto's vallen af. Blijven over de tussenkleuren en dan maakt het niet veel uit. Tip: Goudkleurig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een beige auto gehad en daar merkte je het minst van al het vuil op. Grijs metalliek is ook prima. Donkere kleuren kunnen ook, maar zijn een groot probleem om ze mooi te poetsen, vooral zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ooit tweemaal achter elkaar een auto gehad die lichtgroen metallic gespoten was. De tweede inderdaad omdat je alleen maar heel dichtbij kon zien dat ie vies was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben jaren geleden ook om die reden onze kleur auto gekozen. Wij zijn niet zo van die poetsers!
Kleur: lichtgroen met een zweem grijs, metallic.
Je ziet er niet veel op. Ik was sowieso mijn auto amper (geloof dit jaar helemaal nog niet gedaan) en niemand die het ziet.
Gaat al 11 jaar zo. Dus helemaal tevreden!
13 jaar geleden
Dan denk ik toch echt WIT & ZILVER hoor XD kijk maar:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar die tweede foto?
Denk donkergroen, die auto's lijken altijd het minst vies en die kleur wordt in ziekenhuizen ook gebruikt omdat je er niet veel op ziet. Want beige is leuk voor vuil in de grote stad, maar met bietencampagne helpt dat kleurtje je echt niet. Dus het is wel een beetje afhankelijk voor welk vuil het bedoelt is. Maar denk dat donkergroen de meeste kleuren bevat die in de natuur voorkomen en anders de intensiteit van de kleur opheft, waardoor het ook niet opvalt. Andere tip...een auto met een rechte achterkant wordt veel sneller smerig daar dan een auto met een schuin aflopende achterkant. Dus het heeft ook enigzins met het model te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze auto is pikzwart maar wit is ook mooi. wit valt wel op maar hij is makkelijk in het schoonmaken omdat je het vuil goed kunt zien. de auto lijkt ook door het wit veel frisser. zwart werkt niet zo goed