Is een auto (renault Clio) met veel speling op het stuur gevaarlijk en zo ja, wat kan er gebeuren? Mag zo'n auto goed gekeurd worden?

Toegevoegd na 18 minuten:
auto gekocht 1 jaar terug. Toen al veel speling. Bij verkoop is er een tweedehands stuurkolom in gezet. Speling was erger maar dat was een veel voorkomend probleem en niets aan te doen volgens de garagehouder Nu bij de keuring is de auto bij een andere garage daardoor afgekeurd. Bij de garage waar de auto gekocht is is hij goed gekeurd met een aantekening dat het stuurkolom gauw genoeg aan vervanging toe is. Weet iemand of ik nog ergens rechten op heb? Ik wist niet dat de andere stuurkolom tweedehands was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Antwoorden (4)

Het verbruikt zowieso veel meer benzine dan nodig is. Je kunt hem beter even laten bekijken bij een garage, dan kunnen ze hem waarschijnlijk uitlijnen en ben je er van af. Hij zal wel goedgekeurd worden, maar als er teveel speling op zit niet. (een beetje speling is niet zo erg)
Het kan gevaarlijk zijn, als het bv waait of er ligt veel water op de weg. Door de speling heb je sneller geen macht meer over het stuur...
ik ken het van mijn eigen auto. Wat een drama...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuurspeling is gevaarlijk,en gewoon even bij de garage langs gaan,die zeggen zo wat er aan de hand is.
bij de keuring kom je dit probleem toch weer tegen,en daar kan hij op afgekeurd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zal je complete stuurhuis vervangen moeten worden, maar bij een Clio vallen die kosten gelukkig mee!
Doorrijden is zeer onverantwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is zeker niet bevordelijk voor de veiligheid van jou en medeweggebruikers!en als je spelling hebt zijn je stuurhuislagers kapot zeker een afkeur bij de keuring mijn advies vervangen die handel!