Waarom kan een gemiddelde auto minimaal 150 km per uur rijden terwijl in Nederland maar max 120 gereden mag worden?

Ja in Duitsland mag je harder maar ook niet harder dan 150

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Antwoorden (6)

Omdat de tijd die het kost om naar die 120kmh dan ook korter is, en dat rijdt 'leuk'. Makkelijk is het wel in ieder geval.

Overigens, mijn autootje (uit '93) haalt maximaal de 110 ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat auto's niet specifiek voor Nederland worden gemaakt. Op de meeste autobahnen in Duitsland geldt overigens geen snelheidslimiet: als je kan mag je 250km/u. Enige is dat je vanaf 130km/u bijna automatisch aansprakelijk bent bij een ongeval.
Verder is een wat krachtiger motor niet alleen fijn voor de maximum snelheid maar ook voor de acceleratie en de trekkracht (bijv. voor een aanhanger).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima opmerking over de aansprakelijkheid op de Duitse wegen. Het is een adviessnelheid, let maar op het vierkante bord bij de grens :D
Omdat een auto niet begrenst is kan hij dat.
Zelfde bij een brommer of 25kW motorfiets. Er geldt een maximum aan vermogen. Maximum snelheid moet worden begrenst door de bestuurder.

In Duistland mag je wel harder dan 150km/h volgens mij en wordt je extra beboet als je met een hogere snelheid een ongeval veroorzaakt.. (Als je nog leeft tenmiste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is omdat een auto niet gemaakt word voor de Nederlandse markt alleen maar ook voor andere landen, verder is het nodig dat je in geval van nood nog iets harder kunt rijden als 120 km /u ,eventueel om te ontsnappen aan een ongeval,ook de acceleratie zou met een auto die max 120 kan te lang duren, Dat de maximale snelheid in Duitsland 150 km /u is,klopt niet op autosnelwegen is in principe geen maximum snelheid, algemeen ,wel is het zo dat de adviessnelheid 130 km /u is en dat op vele wegen door borden een ander maximum is bepaald. Als je harder rijd en je krijgt een ongeval draai je wel op voor de schade die meer is als wanneer je je aan de advies snelheid gehouden zou hebben,en je krijgt een boete voor te snel rijden,omdat je niet hebt kunnen stoppen op het weggedeelte wat vrij en te overzien is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
auto's worden gemiddeld gezien gemaakt voor de wereldmarkt.
Nederland speelt daar een heeeeel kleine rol in. Topsnelheid van een auto wordt vaak als heilig gezien maar je hebt meer aan het koppel.
Dwz de trekkracht van een auto en daaraan gekoppeld de snelheid waarmee je kan optrekken en dus ook kan inhalen.

Heb je een auto die max 120 km/h zou kunnen rijden dan heb je niets over op een autosnelweg en praat je over veiligheid.

Vandaar dan de meerderheid van auto's een hogere topsnelheid heeft. Een heel hoge topsnelheid wordt bijna altijd begrensd op 250 km/h.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan de regering lekker veel boetes innen,daar wordt heel wat mee verdiend