Wat is de Nederlandse vertaling van station wagon?

Ik bedoel dus die grote lange auto's in Nederland

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Amadea
13 jaar geleden
Noemen ze die niet een stretch limo?

Antwoorden (7)

In het nederlands gebruik je gewoon hetzelfde woord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger, toen er nog geen 'caddy's' waren, heette dat gewoon een bestelauto. Althans, bij ons...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stationwagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Nederlands heet dat een combi.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van mij, maar ik geloof dat 'combi' een duitse benaming is.
Stationwagen is de Nederlandse term. Estate, combi of break worden ook wel gebruikt als alternatief voor stationwagon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opel gebruikte de term Car A Van samengevoegd Caravan.
Denk maar aan de Opel Kadett Caravan.
Volvo gebruikt de term Estate.

Maar internationaal wordt het stationwagon genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nederlandse woord is bestelwagen. Zo'n 40 jaar geleden was dat een normale term. De handel dacht hier anders over vooral toen de auto's meer gebruikt gingen worden. Ook grote gezinnen gingen met zo'n handige bestelwagen op stap maar omdat dat niet leuk klinkt is men dat anders gaan noemen een staionwagon dat klinkt veel mooier dan bestelwagen.