Hoe kom je aan autopapieren als je een auto koopt via een executieveiling.

Ik overweeg te gaan bieden op een auto via een executieveiling. De autopapieren krijg je er niet bij. Is het makkelijk hier nieuwe autopapieren voor te krijgen als je de auto hebt of hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5K

Het beste antwoord

Als je helemaal geen papieren meekrijgt dan zal je bij de RDW nieuwe papieren moeten aanvragen. Neem dan bij de aanvraag de factuur mee!

Toegevoegd na 1 uur:
Of het uberhaupt verstandig is om via die weg een auto te kopen is trouwens weer een ander verhaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je dat andere verhaal ook toelichten van waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet niet wat je koopt, daar komt het op neer. * De auto wordt verkocht omdat de eigenaar geen geld had..onderhoud van de auto zal dan dus ook ver te zoeken zijn.
* Je hebt totaal geen garantie.
* De auto kan (vele) gebreken hebben, de mensen die de auto veilen weten vaak niet welke gebreken de auto heeft. Koop je wat goeds, zonder gebreken dan heb je geluk maar het kan dus ook goed zijn dat je een 'wrak' koopt en je kan er niemand op aan spreken..

Andere antwoorden (4)

das lastig, want dan moet je hem opnieuw laten keuren, en dat kost geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen autopapieren hebt, hoe wil je de auto dan ten naam stellen? Wij waren onlangs een deel kwijt. Via de computer hebben we dat aangevraagd. Daarvoor moest ik ook het BSN geven. Via ideal betaald en dan worst het naar huis gestuurd. Dit alles gaat niet in jouw geval. Persoonlijk zou ik niet op deze manier een auto willen kopen. Daarnaast kan je de auto ook niet uitproberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een auto moet je nooit ver van huis kopen ,dit ivm garantie ,en als er wat aan mankeert hoef je niet kilometers ver te rijden.
nieuwe papieren alleen via de rwd waar de auto helemaal gekeurd moet worden met alle kosten vandien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga na waar auto orgineel vandaan komt EU of daarbuiten. Ga na of er ooit nl kenteken is afgegegeven.
Veilinghuis is verplicht aan te geven waar voertuig vandaag komt en waarom er geen papieren bij zitten.
Is het een binnen EU gekentekend voertuig geweest dan kan je redelijk eenvoudig via RDW eea regelen, buiten de EU geeft een groter probleem.
Hou ook rekening met eventuele BPM naheffingen.