Kan ik mijn elektrische vw golf opladen op de camping 220v 6amp?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.6K
Ivana
4 jaar geleden
Nederland, buitenland?? Hangt af van de camping. Als ze geen 'paal' hebben, dan ben je de klos. :)

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Een aansluiting van 220v x 6A levert maximaal 1320 Watt. Dat is 1,3 kW. Dat is geschikt voor een elektrische koelbox of een kleine waterkoker. Absoluut veel te weinig om een auto mee op te laden.

Als er een camping of vakantiehuisje is waar je een normale stroomaansluiting hebt, dan zou het qua vermogen wellicht kunnen. De auto laadt dan heel langzaam, dus zal minimaal 24 uur aan de lader moeten staan voor de lege accu weer vol is. Informeer wel van te voren of het ook is toegestaan. Betaal je een vast bedrag per dag voor de stroom, dan is het absoluut niet de bedoeling om de beschikbare energie 24 uur per dag op vol vermogen te verbruiken. Heb je een aparte meter in het vakantiehuisje, houdt dan rekening met een flinke nabetaling. De campingeigenaar mag zelf weten wat hij per kWh rekent, dat kan wel eens flink duurder zijn dan wat je thuis of bij een openbare laadpaal op straat of bij een tankstation betaalt.
Inekez1