Welke manieren passen mensen toe om in een drukke straat toch een parkeerplek voor de deur te vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Dit wordt helaas in 9 van de 10 gevallen opgelost door fout te parkeren (op de stoep, in de groenvoorziening, in of vlakbij bochten, drempels en zebrapaden enz. Tegenwoordig wordt er bij nieuwbouwwijken, als het mogelijk is, ook bij goedkopere woningen voor gekozen om een parkeerplaats op de eigen grond te realiseren. Dat is m.i. de beste oplossing. Als je een redelijk grote voortuin hebt dan zou je ook (een deel van) je voortuin kunnen bestraten zodat je altijd een plekje hebt. Dan moet je dit wel vooraf regelen bij de gemeente, aangezien je dan ook een uitrit moet krijgen.

Het jammere is juist dat er vaak op zich best voldoende plaatsen zijn, maar mensen zijn niet bereid om 100 meter te lopen voor een parkeerplek en kiezen er daarom voor om fout te parkeren. Als er eenmaal iemand mee begint dan wordt het in de hand gewerkt dat anderen zich ook niet meer geremd voelen om fout te parkeren. Helaas schiet de handhaving in de praktijk altijd tekort. Pas als het een keer mis gaat (bijvoorbeeld een brandweerauto die een put of brandend huis niet kan bereiken) dan wordt er even extra naar gekeken, maar dat verwatert al snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

- vroeg thuiskomen van hun werk
- de auto niet gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
langzaam rijden en daarbij hopen dat er iemand de parkeerplek verlaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er een bordje bij zetten met daarop 'bestemd voor invaliden'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bord zetten met je kenteken erop.
Vreemden denken dan dat de plek gereserveerd is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een stukje straat kopen. Héél wat papierwerk maar stel dat het lukt ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in de straat maken mensen zelf een parkeerplaats. Ze zetten gewoon hun auto op de straat :S

Dat gaat mij te ver, ik parkeer dan op het gras of in de volgende straat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zetten mensen de auto 'gewoon' op de stoep :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb gewoon een vrijstaand huis gekocht met een flinke oprit waar een paar auto's op kunnen: altijd plek bij mijn huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertrekken uit die veel te drukke randstad en daar gaan wonen waar nog ruimte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleine auto kopen, een Smart bijv. En dan parkeren zoals ik in Rome heb gezien. Zie afbeelding.