Is mijn accu versleten of mijn dynamo?

Ik had autopech met mijn suzuki alto 1990. buzy dinges en contactpuntjes vernieuwd. 8 weken stilgestaan.... omdat hij niet starte en ik niemand had die kon slepen.

toen wou ik hem starten accu compleet leeg. Startkabels aangesloten de auto wou nog niet starten. Toen met de sleepkabels geprobeerd in zijn 2e versnelling en starten dat ging goed enorme rookwolk en reed als zonnnetje:)

na 26 km uitgezet en weer proberen te starten. 1 kraakje en niets meer. weer aanduwen en wat is dan nu het probleem. weer 26 km terug gereden zodra ik stilstond motor uit en direct weer starten dat werkte wel...

dus wat is het probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

In principe kun je stellen dat als het dynamo lampje niet brand op je dashboard je dynamo goed is.
Als je accu helemaal leeg is getrokken (erg slecht voor een accu) heb je wel even meer tijd nodig om hem helemaal te laden.
Je kunt het beste of een flink stuk rijden of de accu een dag aan een goede lader hangen en dan kijken wat hij doet.
Doet hij het dan nog niet zul je een nieuwe accu moeten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@piraat; Jahoor ook een Alto uit 1990 heeft er een als je je contact aanzet gaan er een aantal (rode) lampjes branden 1 daarvan is de dynamo.
(als het lampje niet stuk is natuurlijk dan moet je even in het boekje kijken welke het zou moeten zijn)