Wat is het verschil tussen een benzine auto en diesel bij het starten?

Ik ben vandaag voor mijn auto rijbewijs geslaagd in een diesel auto. Ik wil een benzine auto kopen en wat is het verschil tussen deze twee auto's bij het starten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Antwoorden (3)

Diesel moet je voorgloeien bij een benzine hoeft dat niet verder geen verschil in starten

Gefeliciteerd met je rijbewijs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
oude diesels nieuwe niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft diesel niet meer koppel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U vraagt het verschil bij het starten, waarom zou u dat willen weten? Dat diesel meer koppel heeft (vooral bij lage toeren) heeft niet veel met het starten van de motor te maken
Cryofiel
9 jaar geleden
Mijn diesel uit 2007 moet ook voorgloeien. Weliswaar slechts kort, maar toch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles hangt af van de omgevingstemperatuur.
Met het warme weer van de laatste tijd is het bij een nieuwe generatie diesel niet nodig voor te gloeien. Als het in de winter lekker vriest zal ook een nieuwe diesel moeten voorgloeien, tenzij hij in een verwarmde garage staat.
Verder heeft Deaal helemaal gelijk.
Cryofiel
9 jaar geleden
Bij het warme weer hoef ik maar heel kort (halve seconde of zo) voor te gloeien. In de winter inderdaad langer (tot drie seconden of daaromtrent).
Het starten van een diesel, maakt de hele buurt wakker als ze met open raam slapen. Een viercylinder rammelt dan als een bak vol met knikkers.
Een 6 cylinder is dan al iets stiller met minder knikkers. . Een benzine klinkt veel beschaafder. Zal ook soepeler weg rijden na een koude start.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een benzineauto moet een 'vonkje'maken als het wil starten. Bij een diesel is dit niet het geval.